آغاز سرمایه‌گذاری مشترک بین منطقه‌ی آزاد انزلی و گرجستان

0 284

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با تاکید بر آغاز سرمایه گذاری مشترک بین منطقه آزاد انزلی و گرجستان گفت : این منطقه به لحاظ قرارگیری در مسیر کریدورهای تجاری بین المللی و برخورداری از زیرساخت های مهم بندری و عمرانی می‌تواند در جذب سرمایه گذار و افزایش مراودات تجاری با گرجستان نقش کلیدی ایفا کند.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی، «اکبر قاسمی» سفیرجدید ایران درگرجستان در دیدار با  دکتر «محمد ولی روزبهان» گفت: آمارها بیانگرموفقیت منطقه‌ی آزاد انزلی در جذب سرمایه گذار خارجی بوده و تلاش می شود با رفع موانع و تسهیل درامرسرمایه گذاری برای ۶ ماه آینده افق جدیدی از همکاری های مشترک بین ۲ کشور را طراحی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی نیز دراین دیدارگفت: موقعیت استراتژیک این منطقه در کنار توسعه زیرساخت ها وحمایت از سرمایه گذاران منجر به بیش از یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی از جمله  ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی شد.

محمدولی روزبهان با تاکید بر ظرفیت ها و زیرساخت های ایجاد شده در ابعاد مختلف به منظور جذب سرمایه گذار و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی بیان کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مهم ترین مراکز سرمایه گذاری و کانون داد و ستد در بین کشورهای همسایه شناخته شده و  سال گذشته از سوی بخش خصوصی یکهزار و ۲۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه های متنوع انجام شده است.

وی ، کشت محصولات هیدروپونیک و تولید محصولات مشترک شیلاتی را یکی از ظرفیت های موجود به منظور انجام سرمایه گذاری عنوان و خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه ایران به خصوص روسیه تمایل زیادی به واردات مواد غذایی داشته و گیلان از مهم‌ترین استان‌های تولید کننده محصولات کشاورزی بوده و با جذب سرمایه گذار خارجی در زمینه کشت هیدروپونیک و فعالیت های شیلاتی می‌توان سهم کشورمان را در صادرات به بازار کشور های همسایه افزایش داد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های تولیدی داخلی و خارجی در شهرک های صنعتی این منطقه یاداور شد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی و صادراتی در ۲ شهرک صنعتی این منطقه فعالیت می کنند که سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از تولیدات خود را به سرزمین اصلی صادر کردند .

روزبهان اظهار داشت: همچنین به زودی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین عملیات اجرایی شهرک شماره ۳ آغاز خواهد شد که این شهرک صنعتی بستری مناسب جهت سرمایه گذاری در حوزه فناوری برتر یا تکنولوژی پیشرفته (high-tech) و صادرات محور می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.