آنفولانزا تا ۱۰ روز دیگر فروکش می کند

0 397

درحالیکه از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام شده  تا کنون ۶ نفر به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند و حدود ۲هزار و ۲۰۰ نفر نیز با مراجعه به مراکز درمانی استان به صورت سرپایی مداوا شدند امروز وزیر  بهداشت و علوم پزشکی کشور اعلام کرد; موج آنفولانزا تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد می کند.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورگفت: امسال دو هفته زودتر از پیش بینی‌ ها درگیر ویروس H۱N۱ شده‌ایم، البته از بین بیماران تنفسی که بیش از ۴ هزار نفر در بیمارستان‌های ما بستری شدند،‌ تعدادی نمونه مثبت داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیماری قابل کنترل است و پیک بیماری تا حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد. با رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی دست‌ها،‌ استفاده از ماسک و جلوگیری از روبوسی نگرانی عمده‌ای نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت در خصوص واکسن انفولانزا گفت: تزریق واکسن براساس نتایج علمی بیش از ۲۸ تا ۳۰ درصد نمی‌تواند پیشگیری از بیماری را سبب شود، تصریح کرد: واکسن را برای افراد پرریسک که نقص ایمنی دارند مانند افراد بالاتر از ۶۵ سال توصیه می‌کنیم که در وزارت بهداشت و مراکز بهداشت و درمان آن را در اختیار مردم گذاشته‌ایم.

نمکی با تاکید بر اینکه قیمت واقعی این واکسن زیر ۴۰ هزار تومان است، گفت: پیگیری کرده‌ایم تا از این هفته مجددا وارد بازار شود و قیمت بالای آن هم به دلیل بازار سیاه است.

گفتنی است روزهای گذشته «فردین مهرابیان »معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده بود: از ابتدای امسال تا تاریخ ۱۰ آذر،  ۷۱۲ نفر به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در گیلان بستری و پس از درمان ترخیص شده‌اند . از این تعداد تاکنون ۵۸ مورد آنفولانزای مثبت داشتیم و ۶ نفر نیز که اغلب آنان دارای بیماری زمینه‌ای بودند به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.