اولین سیلاب بهاری گیلان در اشکورات رودسر رخ داد

0 404

بارشهای بهاری و طغیان رودخانه‌ها در گیلان از چالش‌هایی است که وقوع آنها هم ساله آسیب‌هایی را متوجه زیرساختهای راهداری و تخریب منازل مسکونی حاشیه رود خانه‌ها می‌کند. اولین سیلاب بهاری گیلان نیز در سال ۱۴۰۰ اینبار در روستای «پلام» منطقه اشکورات شهرستان رودسر رخ داد.

درحالیکه طی روزهای گذشته هواشناسی گیلان از بارشهای بهاری و طغیان رودخانه‌ها هشدار داده بود، روزگذشته بخشدار رحیم آباد رودسر خبر داد بر اثر بارش شدید باران در اشکور رحیم آباد رودخانه روستای پلام طغیان کرده و برخی راه‌های روستایی نیز آسیب وارده شده است.

«احمدعلیزاده» به مهر گفت: همزمان با گرم شدن هوا درمنطقه و آب شدن برف‌های مناطق کوهستانی اشکورات، بارش باران نیز زمینه را برای بالا آمدن و سیلاب شدن رودخانه این منطقه و آسیب به برخی راه‌های مواصلاتی روستاهای منطقه اشکورات بخش رحیم آباد شهرستان رودسر فراهم کرده است.

علیزاده در ادامه با اشاره به سرریز شدن آب از روی پل قدیمی پلام، سوگوار و آب نما پشت سد، گفت: راه‌های مواصلاتی روستاهای ریسن، شوییل، شرم دشت آسیب دیده و نیازمند ترمیم است.

وی همچنین به قطعی برق در برخی از مناطق روستایی منطقه اشکورات بر اثر وزش شدید باد نیز اشاره و اضافه کرد: مأموران اداره برق در منطقه حضور داشته و در تلاش برای رفع خاموشی‌ها هستند. همچنین بر اثر وزش شدید باد به سربندی آب انبارهای برخی از روستاییان این منطقه نیز خسارت وارده شده است.

گقتنی است گیلان دارای ۵۴ رودخانه اصلی است که در شرایط بارندگی شدید، احتمال طغیان آنها وجود دارد. فروردین ماه سال گذشته نیز بارش شدید باران در روستای کانرود از توابع بخش لوندویل شهرستان آستارا خساراتی به راه‌های روستایی وارد کرد و موجب ریزش حاشیه جاده شد.

اواخر اسفند سال گذشته مدیرکل بحران استانداری گیلان از اختصاص ۱۰۰ میلیارد اعتبار به حوزه بحران مناطق غربی گیلان به منظور جبران خسارت سیلاب در شهرستان تالش خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.