اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان برای زباله ‌سوز سراوان

0 650

« ناصر حاج محمدی » شهردار رشت از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان از سوی دولت  برای شروع نصب دستگاه زباله سوز در سراوان رشت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دستگاه زباله سوز رشت پرداخت شده است گفت: امیدواریم این اعتبار جدید به زودی تخصیص پیدا کند.

شهردار رشت ‘فت : دستگاه زباله سوزسراوان در زمان قرار داد اولیه با شرکت TTS  به ۲۶ میلیون دلار اعتبار نیاز داشت و مقرر شده بود  ۲۵ درصد این مبلغ قبل از شروع کار به پیمانکار پروژه پرداخت شود. درحالیکه همزمان در سراوان رشت روند ساخت و بهره‌برداری از ۳ دستگاه زباله سوز واقع در شهرهای ساری، نوشهر و تهران آغاز شد اما به علل مختلف از جمله نبود مکان برای اجرای پروژه و برخی مشکلات دیگر ساخت دستگاه زباله‌ سوز درسراوان پیشرفت خوبی نداشت.

حاج محمدی گفت: اگرهیچ مشکل و مانع خاصی به ویژه درجذب و تخصیص اعتبارات اتفاق نیافتد احتمالاً تا دو سال آینده ساخت دستگاه زباله‌ سوز سایت سراوان به اتمام می‌رسد. هرچند که بنده شخصاً معتقدم اتمام این کار به زمان بیشتری نیاز دارد.

در حالی شهردار رشت از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه از سوی دولت برای نصب دستگاه زباله سوز سایت سراوان خبر می دهد که وی در اوایل مهر ماه جاری گفته بود: برای بهره ‌برداری پروژه زباله‌سوز سراوان نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم .

حاج محمدی گفته بود: بیش از ۲۵ سال است که زباله درسایت سراوان انباشته می‌شود موضوع حل مشکلات سراوان بسیار جدی است. وی همچنین با اشاره به خرید دستگاه گفته بود: این دستگاه برای کاهش مشکلات سایت سراوان خریداری شده اما هنوز راه‌ اندازی نشده است و در حال حاضر مجموعه شهرداری با امکانات موجود در حال ساماندهی پسماند در منطقه سراوان است.

حاج محمدی همچنین به  برخی بیمارستان‌های سطح شهر رشت که فاقد سیستم زباله ‌سوز هستند اشاره کرد و افزود: باید برای دفع زباله‌های عفونی و بیمارستانی سطح شهر رشت تمهیداتی اتخاذ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.