اختصاص ۳۱۰ میلیارد تومان به تسهیلات روستایی گیلان

0 472

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری گیلان از اختصاص ۳۱۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان خبر داد.

«آرش فرزام صفت» در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان همچنین از دو مصوبه جدید بخشش جرائم تامین اجتماعی و بخشش جرائم مالیاتی برای واحدهای تولیدی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: این دو مصوبه لازم الاجرا و مدت زمان آن محدود است.

فرزام صفت ادامه داد: در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در جهت رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است و۳۰۰ واحد غیرفعال با فعالیت زیر ۳۰ درصد با تسهیلات مذکور مجدد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.

در این باره مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها برای طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری گفت: تاکنون برای سه هزار و ۸۱۸ طرح مبلغ دو هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال معادل ۵۵ درصد از اعتبارات ابلاغی و ۸۵ درصد از اعتبارات تخصیصی با پیش‌بینی پنج هزار و ۸۵۴ نفر اشتغال توسط بانک‌های عامل پرداخت ‌شده است.

«عباس علیزاده» افزود: از جمع کل پنج هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری گیلان مبلغ سه هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل به استان تخصیص ‌یافته است.

وی با اشاره به بیشترین جذب اعتبارات توسط بانک توسعه و تعاون افزود: در حوزه اعتبارات اشتغال روستایی وعشایری این استان، بانک توسعه و تعاون با پرداخت ۶۷۵ میلیارد ریال معادل ۷۶ درصد اعتبارات ابلاغی و ۱۰۵ درصد اعتبارات تخصیصی بیشترین جذب را داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.