حمایت از سرمایه گذاری در اراضی موقوفه

0 330

« ستارعلیزاده » مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان از سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفه استان حمایت کرد.

وی از افتتاح ۵ پروژه عمرانی در حوزه وقف خبر داد و گفت: اوقاف گیلان از اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در اراضی موقوفه استان با قابلیت توجیه اقتصادی در استقبال می‌کند.

علیزاده تاکید کرد: صاحبان سرمایه‌ علاقمند به سرمایه‌گذاری دراملاک و اراضی موقوفه استان ، طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را به اوقاف و امور خیریه اعلام کنند. با توجه به اینکه بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی یکی از مشکلات و چالش‌های عدیده گیلان است امیدواریم  این برنامه فرصت جدیدی در اشتغالزایی باشد.

براساس آمارهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، یک میلیون هکتار ازاراضی  کشاورزی کشور موقوفه است که بدون کارکرد رها شده اند. بسیاری از املاک و اراضی موقوفات در گیلان نیز به دلایلی سال‌ها است بلااستفاده بوده که می‌توان با یک برنامه ریزی مدون در راستای اجرای طرح های اقتصادی و جذب سرمایه گذار زمینه ایجاد تولید اشتغال را در آنها فراهم کرد.

پیشتر علیزاده از احیای ۳۰ هکتار از اراضی موقوفات به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های بندرانزلی، تالش و لاهیجان خبر داده بود و گفت: ۲۵۰ هکتار از اراضی استان از دست متصرفین باز پس گیری شده و برای هشت هزار و ۵۰۰ رقبه موقوفه نقشه GIS تهیه شده است.

گفتنی است شهر لشت نشا یکی از بخش های شهرستان رشت از جمله بزرگترین اراضی موقوفه در استان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.