کاهش ۳۴ درصدی مصرف بنزین در گیلان

0 407

هشدارهای درخانه ماندن و اجرای خود قرنطینگی برخی از شهروندان به دلیل گسترش شیوع کرونا ویروس درگیلان منجر به کاهش تردد خودروهای شخصی  و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی  درسطح استان شده است، بطوریکه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان از کاهش ۱.۵ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین دراستان خبر داد و گفت: اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش مصرف بنزین داشتیم.

«علی اصغرعباسی» افزود: مصرف بنزین معمولی و سوپر از ابتدای اسفندماه سال جاری تا پایان روز ۲۳ اسفندماه مجموعا ۴۸ میلیون و ۴۰۵ هزار لیتر بوده که با توجه به مصرف روزانه‌ی این فرآورده درگیلان در شرایط عادی(سه تا سه و نیم میلیون لیتر) کاهش ۱.۵ میلیون لیتری را شاهد هستیم.

وی افزود: کاهش مصرف بنزین پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در گیلان در حالی است که با توجه به مصرف ۷۳ میلیون لیتری بنزین(سوپر و معمولی) در مدت مشابه سال گذشته، انتظار افزایش مصرف در اسفندماه در گیلان را داشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ادامه داد: از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در گیلان کاهش ۲۵ میلیون لیتری بنزین را در مدت مذکور نسبت به سال گذشته داشته ایم که این میزان معادل کاهش ۳۴ درصدی این فرآورده در روزهای اخیر نسبت به سال گذشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.