اراضی جنگلی گیلان در آتش باد گرم

ارتفاعات شکر دشت تالش نیازمند حضور بالگرد آب پاش

0 173

وزش باد گرم پاییزی و تند باد که از دو روز گذشته در گیلان آغاز شده موجب تشدید حریق های جنگلی در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات تالش شد.

«محمد قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از احتمال درخواست حضور بالگرد آب پاش برای اطفای آتش در ارتفاعات شکر دشت تالش به مرور خبر داد.

قربانی لرد با بیان اینکه درحال حاضر اراضی جنگلی سه شهرستان رودبار، ماسال و تالش درگیر حریق های سطحی در کف جنگل و درختان شکسته شده اند، گفت: مساحت این حریق ها در مجموع زیر ۱۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی های عمدتا در سطوح بالای جنگل و مناطق ییلاقی  هنوز ادامه دارد تاکید کرد: حریق ها به صورت لکه ای و جزیره ای بوده و به لحاظ اینکه نیروی انسانی یگان حفاظت از منابع طبیعی به این مناطق دسترسی ندارند و فاقد امکانات لجستیکی و اطفای حریق برای مناطق بالادست هستند به حضور بالگرد برای اطفای کامل آن نیازمندیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد: صدرصد حریق های فوق توسط عوامل انسانی ایجاد شده که وقوع باد گرم آن را تشدید کرد.

وی بیشترین مقدار مساحت آتش سوزی های جنگلی استان را مربوط به شهرستان رودبار با دو فقره حریق به مساحت ۵۰۰۰ متربع اعلام کرد و گفت: شب گذشته بخشی از از آن مهار شد اما عملیات اطفا همچنان درتالش ادامه دارد.همچنین حریق پنج هکتاری در رضوانشهر نیز طی بامداد امروز مهار شده و لکه گیری در حال انجام است.

قربانی لرد امکانات نیروهای حفاظتی و غیر حفاظتی منابع طبیعی استان برای اطفای حریقهای جنگلی را دمنده و آتش کوب و آتش بر اعلام کرد و گفت: برای اطفای حریق در ارتفاعات جنگلی فاقد امکانات ویژه لجستیکی اطفای حریق هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.