از اقدامات فرهنگی مردم عزیز رشت حمایت می‌کنیم

پلیس گیلان ضمن تکذیب بازداشت ها گفت؛

0 189

نیروی انتظامی گیلان بازداشت «صادق بوقی» و پلمپ چند مغازه در پی انتشار کلیپ رقص از بازار رشت را تکذیب کرد.

در حالیکه هفته گذشته پلیس گیلان از بازداشت ۱۲ نفر از گردانندگان صفحات اینستاگرامی و پملپ تعدادی مغازه در پی انتشار تصاویری هنجارشکن از رقص و پایکوبی در معابر رشت خبر داده بود، امروز بعد از اعتراض فعالان مدنی، رسانه‌ها و افراد جامعه در بیانه‌ای ضمن تکذیب این بازداشتها از اقدامات فرهنگی مردم رشت حمایت کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان گیلان با ارسال بیانه‌ای در فضای مجازی توضیحاتی به شرح ذیل ارائه کرد:

«در پی انتشار ‌ویدیو فردی به هویت معلوم در شهر رشت و اخبار غیرواقعی در خصوص دستگیری وی؛ با بررسی به‌عمل آمده مشخص شد چنین موضوعی صحت نداشته و صِرفا در چارچوب قانون به افراد هنجارشکنی که به صورت مختلط اقدام به رفتارهای خارج از عرف در فضای مجازی کرده بودند تذکر داده شد. همچنین توسط فرمانده انتظامی استان بازشدن برخی صفحات فضای مجازی مرتبط با موضوع از مقام محترم قضایی درخواست شده است.

گفتنی است، این فرماندهی همواره بر اقدامات فرهنگی و اجتماعی متناسب با شان و منزلت مردم عزیز و ادب دوست شهر رشت تأکید داشته و حمایت می‌کند.»

با این حال مشاهدات میدانی چند روز اخیر خبرنگاران مرور از پیاده راه شهرداری رشت حاکی از آن است در چند شب گذشته، تعداد خودروهای ون و حضور نیروهای پلیس در مرکز و چهار سمت پیاده راه افزایش چشمگیری داشته و هر گونه اجرای موسیقی خیابانی و تجمع مردمی تعطیل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.