اقبال گردشگران خارجی از بهار گیلان

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان؛

0 303

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: یک هزار گردشگر خارجی از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون به استان سفر کردند.

«ولی جهانی» افزود: شهرهای آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین مقاصد گردشگری مورد استقبال این گردشگران بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی گردشگران خارجی نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته افزود: ظرفیت پذیرش گردشگران در واحدهای اقامتی استان در طول سفرهای نوروزی بطور ۱۰۰ درصد تکمیل بود و این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان است.

جهانی اضافه کرد: استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری مطرح شده و این امر نشان دهنده تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: جاذبه‌های طبیعی،برگزاری جشنواره‌های آئینی، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بناهای تاریخی، ثبت جهانی و ملی از بارزترین دلایل استقبال گردشگران از گیلان است.

لازم به ذکر است: پیشتر اداره کل گردشگری استان، این گردشگران را از کشور‌های آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصر، چین، عراق، اوکراین، هلند، آلمان و ژاپن عنوان کرده بود.

گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.