انتخاب پژوهشگر گیلانی بعنوان دستیارسردبیر در نشریات اسپرینگر نیچر

0 211

«حامد کیومرثی» پژوهشگر گیلانی بعنوان دستیار سردبیر در نشریات اسپرینگر نیچر برگزیده شد.

 بی‌تردید پیمودن مسیر پیشرفت بدون شکل‌گیری تعامل مناسب با فضاهای علمی و تحقیقاتی جهان ممکن نیست. و اما این روزها خبر انتخاب یک پژوهشگر گیلانی در سِمتِ دستیاری سردبیر در نشریات اسپرینگر نیچر می‌تواند  پنجره‌ای نو برای  پررنگ شدن حضور علمی و تحقیقاتی محققان گیلانی به ویژه در عرصه‌ی دانش زیست‌شناسی باشد.

«حامد کیومرثی» پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و دستیار سردبیر وعضو هیات تحریریه  نشریات اسپرینگر نیچر (محیط زیست، زیست شناسی و  تغذیه)  در گفت و گو با مرور  اظهار کرد: مرکزیت انتشارات اسپرینگر در شهر نیویورک امریکا قرار دارد و نشریاتی که بنده به طور مستقیم با آنها همکاری می‌کنم متعلق به کشورهای امریکا، انگلستان و هلند است.

وی با بیان این که  اخیرا بعنوان عضو هیات تحریریه‌ی نشریه شیوه‌های بیولوژیکی انتخاب شده‌ام، گفت: این نشریه در فهرست نشریات برتر علمی جهان قرار دارد و  کلیه همکاران این نشریه به جز اینجانب و ۳ نفر دیگر از کشورهای اروپایی، امریکا و استرالیا هستند.

وی  یادآور شد: از زمان همکاری با انتشارات اسپرینگر، توفیق داشته‌ام که همکاران زیادی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و استان گیلان  را بعنوان داور به تیم علمی انتشارات دعوت کنم.

کیومرثی در پایان تصریح کرد:  نشریه‌ی شیوه‌های بیولوژیکی یکی از نشریات برتر دنیا در زمینه‌ی علم زیست‌شناسی محسوب می‌شود و من خوشحالم که نماینده‌ی کشور عزیزم ایران در یک جامعه‌ی بین‌المللی هستم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.