بازداشت سرجنگلبان متهم به همدستی قاچاق چوب در تالش

0 701

یک سرجنگلبان متهم به مشارکت و همدستی در قاچاق چوب دستگیر شد. فرد بازداشت شده، یکی از اعضای یگان حفاظت جنگل ومسوول یک واحد منابع طبیعی همین شهرستان در غرب گیلان است که با حکم قضایی دستگیر شده و بازجویی از وی ادامه دارد.

در همین زمینه یک منبع موثق با اشاره به چگونگی ماجرا به مرور گفت: ماموران نیروی انتظامی در حویق تالش ۴ نفر قاچاقچی را هنگام جابجایی یک کامیون محموله چوب دستگیر کردند. این افراد طی اعترافات خود گفته اند که رییس سابق واحد منابع طبیعی این منطقه با آنها همدستی می‌کرده است. وی با خبررسانی شیوه اقدامات حفاظتی همکارانش به قاچاقچیان، مانع دستگیری آنان هنگام جابجایی محموله های بزرگ به مقصد دیگر استان ها می‌شد. چانچه سرجنگلبان نامبرده، پس از جابجایی به واحد دیگری همچنان با شبکه قاچاق همین منطقه همکاری می‌کرد. هم اکنون این پرونده که ۴ متهم دیگر دارد به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

گفتنی است، چندی پیش در هفته منابع طبیعی از وی به عنوان جنگلبان نمونه توسط سازمان متبوعش تقدیر شده بود و زمینه ارتقای شغلی نیز انجام می‌شد. یکی دیگر از اقدامات این متهم بی تفاوتی وی در مقابل تخریب جنگل های ساحلی منطقه ویزنه توسط مجری یک طرح گردشگری نیز است که انبوهی از درختان توسکای قشلاقی بریده شده و برای زغال گیری فروخته می‌شد.

گفتنی است که زمستان گذشته ۵ قروقبان واحد منابع طبیعی جوکندان شهرستان تالش پس از دستگیری چند قاچاقچی و توقیف محموله چوب، هنگامی که به نزدیکی یک روستا رسیدند با حمله غافلگیرانه مجروح شدند و قاچاقچیان ضمن فرار از محل، محموله توقیفی را با خود بردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.