بحران گاز؛ پنجشنبه های گیلان را تعطیل کرد

زمستان سخت ایران از راه رسید

0 841

 بحران گاز تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان گیلان را فردا به تعطیلی کشاند. این درحالیست که ایران سومین تولید کننده گاز جهان است.

به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی گاز استان و براساس دستور استاندار به منظور مدیریت مصرف گاز پنجشنبه اول دیماه ۱۴۰۱ کلیه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌ها تعطیل شدند.

«اسدالله عباسی» با اشاره به افزایش مصر ۱۰ درصدی گاز استان نسبت به سال گذشته از مردم خواست با شروع فصل سرد از سوی شعله‌های گاز بکاهند تا چرخه صنعت و خانوار از مدار خارج نشود.

استاندار با تاکید به اینکه قطع گاز تبعات بسیاری دارد، تداوم افزایش مصرف گاز را منجر به تعطیلی کارخانجات و خدشه در تولید استان بیان کرد.

عباسی از شناسایی ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار بد مصرف گاز در گیلان خبر داد و افزود: این خانوارها باعث تعطیلی کارخانجات و خارج شدن تولید از چرخه فعالیت می شوند.

وی در خصوص ادامه تعطیلی در روزهای پنجشنبه گفت: فعلا یکم دی ماه تعطیل اعلام می‌شود و پس از بررسی میزان اثرگذاری در کاهش مصرف و برآیند نظر کارشناسان برای استمرار تعطیلی پنجشنبه ها درهفته‌های آینده در نخستین جلسه قرارگاه جهادی بررسی و تصمیم‌گیری می شود.

لازم به ذکر است؛ روز گذشته «عیسی جمال نیکویی» مدیرعامل شرکت گاز گیلان از مصرف ۱۶ میلون متر مکعب گاز در استان خبر داده و گفته بود: برای پایداری گاز مشترکین خانگی، گاز صنایع فولاد، سیمان و نیروگاههای برق استان محدود و برای ۱۶۰۰ واحد صنعتی تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نیکویی اظهار کرد: ۶۴ درصد مشترکان خانگی، ۳۵ درصد گاز را مصرف می‌کنند و مابقی مصرف گاز متعلق به سایر مشترکان یعنی پرمصرف‌ها است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.