بخشنامه‌های غیرکارشناسی، اقتصاد گیلان را فلج کرد

رییس اتاق بازرگانی گیلان؛

0 158

رییس اتاق بازرگانی گیلان گفت: گیلان با وجود محصولات استراتژیک کشاورزی نباید فقیر و بیکار داشته باشد. این استان در نقطه صفر اقتصادی قرار دارد. بخشنامه های غیر کارشناسی، اقتصاد گیلان را فلج کرده است.

«قاسم رضاییان» رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان در اولین نشست خبری خود با رسانه های استان، با بیان اینکه ایران کشوری برنامه محور نیست که و برخی از پروتکل‌های اقتصادی در کشور خاک می‌خورد تاکید کرد: همه ما خوب کار نکردیم. وضع اقتصادی کشور با چهار فصل متفاوت نباید اینگونه می‌شد.

وی با اشاره به کوتاهی انجام شده در بخش کشاورزی و صادرات محصولات این استان به روسیه اضافه کرد: گیلان به عنوان استان معین با کشورهای آذربایجان، قزاقستان و روسیه تعیین شده اما سهم این استان از بازار ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه، یک و یک دهم میلیارد دلار است. این درحالیست که گیلان باید بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد دلار تجارت با روسیه داشته باشد. در حال حاضر تجارت ما اصلا قابل دفاع نیست.

رضاییان از جمله دلایل عقب افتادگی و ضعف گیلان در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر را صدور بخشنامه‌های غیر اقتصادی و غیر کارشناسی در دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: گیلان یک استان غیر برخوردار بوده که در گرفتن حق خود از مرکز ضعیف عمل کرده است.

این فعال بخش خصوصی با بیان این که عمده صادر کنندگان بعد از صدور بخش نامه های دولت گذشته، اکنون با حکم جلب، بازداشتی و جریمه مواجه شده اند تصریح کرد: بخشنامه های غیر کارشناسی اقتصاد گیلان را فلج کرد .

وی با تصریح به اینکه گیلان در نقطه صفر اقتصادی ایستاده تاکید کرد: اتاق بازرگانی استان در دوره جدید مدیریتی که از اردیبهشت ماه امسال شروع شده از حالت سیاسی خارج شده و تا وقتی که ریاست آن بر عهده من است، نه سیاسی خواهم شد و نه اجازه سیاسی شدن اتاق را می‌دهم.

رضاییان با تاکید به اصل شفاف سازی امور در اتاق بازرگانی گیلان در دوره مدیریتی خود اظهار کرد: به تعامل و ارتباط مستقیم با تولید کنندگان و صنعت ادامه می‌دهد.

وی یکی از معضلات گیلان را عدم برخورداری ازپایانه صادراتی محصولات کشاورزی بیان کرد و گفت: بزودی در قطعه زمینی به مساحت ۵۴ هزار در مجاورت فرودگاه رشت، پایانه صادراتی گیلان احداث می‌شود.

 لازم به ذکر است؛ قاسم رضاییان از اردیبهشت ماه گذشته فعالیت خود را بعنوان رییس اتاق بازرگانی و صنایع معادن گیلان آغاز کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.