بستری شدن ۷۰ بیمار بدحال ِ کرونایی درگیلان

0 312

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از خیز چهارم بیماری کرونا گفت: هم اکنون ۷۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه استان بستری هستند.

دکتر مسعود نوروزی به ایرنا اظهار کرد: هم اکنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری بوده و تحت درمان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای حفظ سلامت خود و خانواده شان به پروتکل های بهداشتی توجه داشته و عمل کنند، اضافه کرد: عادی انگاری نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی خیز دیگری از بیماری کووید ۱۹ را موجب می شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اضافه کرد: با توجه به مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور، حساسیت‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر شود.

وی بیان کرد: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در گیلان مشاهده نشده اما خیلی بعید نیست با توجه به اینکه در استان‌های دیگر مشاهده شده در آینده شاهد آن در این استان نباشیم.

دکتر نوروزی اظهار کرد: شدت سرایت ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی بسیار بیشتر است، علائم آن نیز شدیدتر بروز می‌کند، ضمن اینکه افراد را در سن پایین شامل کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر مبتلا می‌کند.

بر اساس آخرین اطلاعات تا نیم روز ۲۹ بهمن مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر و جانباختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید، تاکنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.