بلاتکلیفی پروژه‌ی پارک آبی گیل لند رشت

0 944

پروژه‌ی پارک آبی گیل لند که قرار بود یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در رشت باشد، همچنان در بلاتکلیفی تخصیص زمین مناسب از سوی مدیریت شهری رشت قرار دارد. امروز رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی رشت از ارسال لایحه شهرداری برای تخصیص زمین جدید در مسکن مهر رشت خبرداد.

«حجت جذب » رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به مرور گفت: پارک آبی گیل لند پروژه خوبی بود که به دلیل نبود زمین مناسب مدتهاست به حالت تعلیق درآمده و به دلایل مختلف نتوانست در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

جذب در ادامه با اشاره به ارسال لایحه شهردار رشت برای تعیین زمین جدید در مسکن مهر یا در محوطه‌ی سازمان سیما، منظر و فضای سبز در خیابان پرستار به مرور افزود: زمین پیشین در جوار آرامستان به دلیل اینکه مالکیت آن هنوز به شهرداری منتقل نشده، میسرنشد چرا که ممکن است پروسه‌ی صدور سند برای شهرداری طولانی مدت باشد، لذا شهردار در لایحه‌ای به شورا برای اجرای پروژه در این زمینها درخواست بررسی داده است. با توجه به اجماعی که در اعضای شورا برای احداث این پروژه در مسکن مهر دیده می‌شود احتمال تصویب این لایحه وجود دارد.

پارک آبی گیل لند با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی که پیش از این در شورای چهارم رشت به تصویب رسید، از جمله فرصت سوزی‌های شهرداری رشت در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در سالهای اخیر بوده که برای اجرا با چالش‌های زیادی از جمله تغییرات پی در پی مدیریت شهری وعدم جانمایی زمین مناسب در شورای پنجم مواجه شده است. این در حالیست که دخالتهای اعضای شورای شهر و تغییر سهم شهرداری رشت از این پروژه در دوره‌ی حاج محمدی، به حواشی و تعلیق آن دامن زد و یکی از اصلی‌ترین دلایل استیضاح حاج محمدی شد. قطعه زمینی درجوار آرامستان رشت که بعد از مخالفتهای انجام شده در نهایت به دستور دادستانی رشت، احداث آن در زمین‌های آرامستان غیرقانونی و مغایر با موازین شرعی و قانونی و قابل تعقیب کیفری اعلام شد به طوریکه شهرداری از هرگونه تغییر کاربری در اموری غیر از دفن اموات در آن منع شد.

 فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت نیز معتقد است در مجموعه‌ی شورای شهر رشت اقدامات زیادی برای تحقق این پروژه‌ی سرمایه گذاری در رشت انجام شد اما آنچه که باعث فرصت سوزی و کاهش سرعت اجرای پروژه شد، تغییر سهم شهرداری از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد توسط حاج محمدی شهردار وقت بود که این پروژه را در بلاتکلیفی قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.