بهره‌‌ برداری از شش پروژه زیست محیطی در گیلان

0 311

«ارسلان زارع » استاندار گیلان از بهره ‌برداری شش پروژه زیست محیطی مرتبط با صنعت استان در دهه فجر امسال خبر داد.

زارع در حاشیه‌ی افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌ اشرفیه با اشاره به اینکه امروز در مجموع حدود ۳۳ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به بهره‌ برداری رسید، افزود: حفاظت از محیط زیست جزو اولویت های استان است و این پروژه نیز با رویکرد زیست محیطی است.

وی انباشت مشکلات زیست محیطی از جمله پسماند و زباله را از دلایل انتخاب اولویت های محیط زیستی عنوان کرد و گفت: در این راستا پروژه هایی با رویکرد زیست محیطی متناسب با صنعت تعریف شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از بهره‌ برداری شش پروژه زیست محیطی مرتبط با صنعت در دهه فجر امسال خبرداد و گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نقره‌ده آستانه‌اشرفیه نیز با رویکرد حفاظت محیط زیست بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در ایام دهه فجر امسال ۱۰۷ پروژه عمرانی، اقتصادی و عام المنفعه در آستانه اشرفیه با اعتباری حدود یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال آماده بهره ‌برداری شده که به صورت مستقیم برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

گفتنی است پیشتر از سوی مدیر کل محیط زیست گیلان، پروژه های افتتاح و بهره برداری از ساختمان پاسگاه محیط زیست منطقه آغوزی، بهره برداری اقتصادی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا، ایستگاه پایش آلودگی هوا برای افتتاح در دهه فجر امسال اعلام شد.

«قربانعلی محمد پور» با اعلام این که برای مجموع این پروژه ها اعتباری بالغ بر بیست و شش میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: بخش اعظم این هزینه ها از اعتبارات استانی بوده است .

همچنین افتتاح پرو‍ژه های محیط زیستی مانند سیستم تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی نقره ده آستانه اشرفیه ، کلنگ زنی ساختمان جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت و سیستم پایش برخط شرکت درفک شمال واقع درشهر صنعتی رشت از جمله پروژه های زیست محیطی بخش خصوصی استان اعلام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.