بیم برگشت خوردن اعتبارات پسماند شهرداری رشت

0 418

در حالیکه سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان به جهت اعتبارات مدیریت پسماند شهرداری رشت اختصاص یافته اما شهرداری رشت تا کنون حدود ۴۹ میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص یافته برای پسماند را جذب نکرده است.

«پویا شهشهانی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای گیلان به ایرنا گفت: زمان کوتاهی تا پایان سال مالی ۹۸، جهت جذب اعتبارات ساماندهی پسماند سراوان باقی مانده  اما شهرداری رشت تا کنون برای جذب کامل اعتبار اختصاص یافته جهت ساماندهی پسماند سراوان اقدامی نکرده است. اگر شهرداری  رشت نتواند اعتبارات را جذب کند، تمامی تلاشهای استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شهرداری بی ثمر می‌ماند. ضمن اینکه اعتماد به گیلان نیز در این ارتباط از بین می رود.

شهشانی افزود: در سال ۹۸ ، حدود ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پسماند گیلان ابلاغ شد. ۹۱ میلیارد تومان  درمهر ماه و آذرماه گذشته برای احداث نیروگاه زباله سوز دردو بخش تجهیزات و ساختمانی  توسعه و بهسازی کارخانه کود آلی گیلان و افزایش ظرفیت از ۳۰۰ تن به هزار تن  در روز و ساخت تصفیه خانه‌ی شیرابه اختصاص یافت. مابقی اعتبار نیز برای  کارخانه‌ی کمپوست لنگرود ، کارخانه‌ی کمپوست تالش و رودسر، ساماندهی محل های دفن آستارا، لاهیجان و آستانه‌ی اشرفیه ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان با تاکید به اینکه برای تکمیل  پروژههای مدیریت پسماند استان به بیش از سه برابر اعتبار ابلاغ شده نیاز داریم گفت: برای دریافت اعتبارات جدید در سال جاری باید نخست بتوانیم اعتبارات ابلاغی  سال ۹۸ را جذب کنیم. این در حالیست که شهرداری رشت، معین چهار شهرستان صومعه سرا، رشت، شفت و فومن درساماندهی پسماند است و با اجرای این طرح، ۵۰ درصد پسماند استان  مدیریت و ساماندهی می‌شود.

شهشهانی با بیان اینکه از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بخش ساختمانی زباله سوز رشت، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است با ابراز نگرانی از روند کند اجرا و پیشرفت  پروژه ها و نزدیک بودن پایان سال مالی و برگشت خوردن اعتبارات گفت: عملیات ساختمانی زباله سوز در مراحل ابتدایی  و توسعه و بهسازی زباله سوز درمرحله‌ی انعقاد قرار داد است، اکنون این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد است.

گفتنی است عدم جذب کامل اعتبارات مدیریت پسماند شهرداری و زباله سوز در حالی عنوان شده که براساس آخرین توافق انجام شده با مردم سراوان رشت، مقررشده از سال ۱۴۰۱ دیگر هیچ نوع زباله ای دیگر وارد این منطقه نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.