تذکر حاجی‌پور به شهردار رشت

0 458

رییس شورای شهر رشت نسبت به رفتارو عملکرد ناصر حاج محمدی شهردار رشت تذکر و هشدار داد.

«اسماعیل حاجی پور» در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر رشت  با بیان اینکه رفتارهای حاج محمدی تداعی‌کننده رفتارهای ثابت ‌قدم شهردار اسبق رشت است، گفت: در آن زمان نسبت به رفتارهای ثابت‌ قدم شهردار وقت رشت تذکر دادم اما توجهی نکرد و درنهایت یک روز با او تماس گرفتم و گفتم تصمیم گرفته‌ام به رفتن تو رأی بدهم و این کار را نیز انجام دادم. شهردار باید به حرف های شورا گوش دهد و حرف گوش نکردن «حاج محمدی» شهردار رشت مرا به یاد شهردار اسبق «محمدعلی ثابت قدم » می‌اندازد.

حاجی پور تاکید کرد: اعضای شورا، نماینده مردم هستند و اعضای شورا با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند و شهردار و مسئولان شهر باید در قبال نمایندگان مردم پاسخگو باشند.

وی همچنین با تذکر به شهردار رشت در خصوص اضافه‌کاری و تعطیل کاری نیروها و بیمه نیروی های خدمات شهری شهرداری رشت، گفت: تعطیل کاری برای نیروها ۲ روز ثبت شده است. این در حالی است که به‌جز تعطیل بودن ۴ جمعه در ماه برخی از ماه‌ها تعطیلی‌های مناسبتی دیگری را نیز داریم و بنده دلیل ثبت شدن ۲ روز تعطیل کاری برای نیروها را متوجه نمی‌شوم.

رییس شورای شهر رشت اضافه کرد: اضافه‌کار نیروهای خدمات شهری تا سقف ۵۰ ساعت درج می‌شود، این در شرایطی است که آنها بیش از این میزان کار و تلاش انجام می‌دهند. قرار بر این نیست که اگر قرارداد حجمی منعقد شده است، پیمانکار از رعایت حقوق نیروها فرار کند. اگرچه ما با کارگر مرتبط نیستیم، اما در قبال آنان و حقوقشان مسئولیت داریم. متأسفانه حتی شاهد این هستیم که فیش حقوقی کارگران را هم در اختیار آنان نمی‌گذارند. علت این موضوع چیست؟

در همین رابطه «رضا رسولی» دیگر عضو شورای شهر رشت هم در این جلسه با تاکید بر ارائه خدمات مهندسی بر پایه وب در مناطق مختلف شهرداری گفت: با این اقدام، شفاف سازی در بدنه شهرداری شکل می گیرد. باید بتوانیم جریان فساد در شهرداری را ریشه کن کنیم که البته تحقق این مهم نیازمند پشتوانه اجتماعی است. وی  همچنین خواستار اقدام جدی شهردار در مناطق پنج گانه شد و تاکید کرد: از شهردار رشت می خواهیم تا سریع‌تر به “ویژه خواری” در ارایه خدمات مهندسی در مناطق شهرداری پایان دهد.

«بهراد ذاکری» رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه به ارتقای شفاف سازی در عملکرد شهرداری پرداخت و بیان کرد: موضوع شفاف سازی در شهرداری را در شورای اسلامی رشت مصوب کردیم اما هیج اقدام عملی در این باره انجام نشد.

در این جلسه لایحه کمک به تیم های سپیدرود و داماش رشت به ازای هر تیم مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در صحن شورا مصوب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.