تغییر مکان دپوی زباله شهر لیسار به دلیل اعتراضات مردمی

0 687

«حمدالله ترابی» رئیس شورای شهر لیسار شهرستان تالش از تغییر مکان تخلیه زباله این شهر خبر داد.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تن زباله از شهر و روستاهای اطراف لیسار برای تخلیه به این مکان انتقال داده می‌شود، گفت: پس از برگزاری جلسات و انجام بازدیدهای بسیار با تغییر محل دفن زباله در لیسارموافقت شده و هم ‌اکنون این تصمیم مراحل قانونی و اداری خود را طی می‌کند.

وی افزود: موضوع پسماند یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی مدیران شهری شده است و متأسفانه شهر لیسار نیز بر اساس یک تصمیم غلط در گذشته امروزه از چند جهت درگیر این مشکل شده است.

ترابی با اشاره به اینکه محل دفن زباله در این شهر برخلاف شهرهای دیگر در نزدیکی مرکز شهراست، افزود: متأسفانه درسال ۸۰ محل دفن زباله این شهر در حاشیه رودخانه اصلی مرکز شهر جانمایی شد که امروزه بوی تعفن آن موجب اعتراضات مردمی و آزار و اذیت شهروندان شده است .با توجه به حجم زیاد زباله‌هایی که به صورت مستقیم وغیرمستقیم وارد این محل می‌شود این مکان دیگر ظرفیت دفن زباله جدید را ندارد.

کمبود کارخانه زباله سوز در غرب گیلان و محل دفن نامناسب زباله در نزدیکی مرکز شهر لیسار خبری بود که در روزهای گذشته در مرور منتشر شد.

دراین باره شهردار تالش گفته بود: عملیات اجرایی کارخانه بازیافت زباله شهرستانهای غرب گیلان ازسال ۱۳۸۳ در روستای داوان لیسارآغاز شد که تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با توجه به اینکه روزانه ۱۰ تن زباله ازشهر و روستاهای اطراف لیسار برای تخلیه به این مکان انتقال داده می‌شود، این مکان دیگر ظرفیت دفن زباله جدید را ندارد.

«سیدعیسی مهدوی» فرماندار تالش نیز از احداث کارخانه زباله سوز با ظرفیت ۲۵ تن زباله در غرب استان و انتقال و مدیریت زباله های شهرستان آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.