تکمیل پروژه راه آهن رشت انزلی تا مهرماه

پروژه راه‌آهن رشت به انزلی بعد از پایان کار دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد.

0 741

در حالیکه کمتر از چند ماه به پایان عمر دولت دوازدهم باقی نمانده و دولت تأکید زیادی به اتمام پروژه‌های ملی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد اما شاید تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی گیلان به پایان دولت قد ندهد.

پروژه احداث خط ریلی راه آهن رشت –انزلی – کاسپین که از سال ۹۸ در اولویت پروژه‌های عمرانی دولت قرار گرفت بعد از گذشت دو سال همچنان با موانع زیست محیطی و کمبود مصالح ساختمانی مواجه است. بطوریکه امروز«علی اکبر مردی» ملی مدیر پروژه راه‌آهن رشت به بندرانزلی با اشاره به ادامه تعلل محیط‌ زیست در صدور مجوز و عدم تامین مصالح ساختمانی اعلام کرد اگر روند همین‌طور ادامه پیدا کند این پروژه مهر ماه و بعد از پایان کار دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد.

تاکنون روند کند احداث این خط ریلی در دو قطعه ۶ و۷ حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنان زیر سازی و ریل گذاری قطعه ۷ با موانع زیست محیطی وعدم صدور مجوز روربرو است، از اینرو به نظر می‌رسد تبعات عدم تکمیل این پروژه ملی قبل از پایان دولت، دامن برخی از مسؤولین استان را بگیرد چنانچه پیش ازاین منجر به برکناری مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در آخرین روزهای سال گذشته شد.

درهمین رابطه «علی اکبر مردی» مدیر پروژه راه‌آهن رشت به بندرانزلی با بیان اینکه تاکنون تلاش‌های زیادی برای اجرای به موقع پروژه راه‌آهن رشت به بندرانزلی انجام شده است گفت: متأسفانه پروژه‌هایی عمرانی در گیلان با چند مشکل اساسی از جمله آزادسازی مسیر یا همان تملک اراضی و کمبود مصالح ساختمانی مواجه می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.