ثبت نام ۵۳۹۵ واحد آسیب دیده در سامانه‌ی کارا

0 343

گیلان از جمله اولین استان های درگیر در جریان شیوع کرونا بود. تعطیلی بیش از دوماه  برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی و اصناف دراین مدت منجر به بیکاری هزاران نفر شد. بعد ازاینکه دولت از حمایت و ارایه تسهیلات و بیمه بیکاری به واحدهای تولیدی و کارگران بیکار شده در بحران کرونا خبر داد، بیش از ۲۴ هزار نفر برای استفاده ازاین حمایتها در سامانه‌ی بیمه‌ی بیکاری ثبت نام کردند که فقط ۲۱ هزار نفر مشمول دریافت این کمکها شناخته شدند. امروز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت نام پنج هزار و ۳۹۵ واحد آسیب دیده ناشی از کرونا در استان در سامانه‌ی کارا خبر داد.

«عباس علیزاده » مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: براساس آخرین آمار پنج هزار و ۳۹۵ واحد آسیب دیده ناشی از کرونا در استان با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر در سامانه کارآ  ثبت نام کرده اند. مشمولان دریافت تسهیلات حمایتی دو دسته هستند، گروه نخست شامل بنگاه هایی می شود که به دستور دولت تعطیل شده اند و دسته‌ی دوم واحدهایی است که به علت ماهیت خدمات و حفظ سلامتی نیروی کارشان، فعالیت خود را متوقف کرده اند.

علیزاده با اشاره به شناور بودن جذب این تسهیلات برای استان ها افزود: تمامی مشاغلی که شرایط دریافت این تسهیلات را در استان دارا هستند، هرچه سریعتر در سامانه کارا به آدرس الکترونیکی kara.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به گروه های هدف تسهیلات گفت: این تسهیلات شامل ۱۴ رسته شغلی متحمل بیشترین آسیب از شیوع کرونا و دارای فهرست بیمه در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی می شود. باتوجه به شرایط مندرج در سامانه‌ی کارآ در بخش تسهیلات کرونا، شاغل بودن نیروی کار، تعدیل نشدن فرد، داشتن بیمه تا قبل از شیوع کرونا وعدم بهره مندی از بیمه بیکاری جزء شرایط دریافت این تسهیلات است.

علیزاده درخصوص میزان تسهیلات پیش بینی شده برای واجدان شرایط نیزگفت: کسب و کارهای آسیب دیده تعطیل شده با دستوردولت (مانند استخرها، رستوران ها و غیره) به ازای هر بیمه شده مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال و کسب و کارهایی که به جهت ماهیت خدمات و حفظ سلامتی نیروهایشان فعالیت خود را متوقف کرده بودند، به ازای هر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال با نرخ تسهیلات ۱۲ درصد با دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت دو ساله دریافت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.