جشن ۱۰ سالگی جشنواره تئاتر شهروند در لاهیجان

0 441

دهمین جشنواره تئاترخیابانی شهروند لاهیجان با ۹۰ اجرا درهشت نقطه این شهرستان برگزار می شود.
«سید امیر مصباح» معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۱۷۰ اثر به دبیرخانه تئاتر شهروند لاهیجان رسیده است. این جشنواره آموزشی بوده و موضوعاتی مبتنی بر شهر و شهروندی و تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی در آن ارایه می شود.
وی افزود: دهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهرلاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در شهر لاهیجان برگزار می شود.
دراین باره«جواد نجارتمیزکار» رییس شورای اسلامی شهرلاهیجان نیز گفت: جشنواره تئاترخیابانی شهروند لاهیجان با ۱۰ سال برگزاری مستمر یکی از جشنواره های مهم کشور است که موجب برجسته شدن نام این شهر در جمع اصحاب فرهنگ و هنر درسطح کشور شده است.
وی افزود: درطول سال های گذشته حضورمهمانانی از دیگر کشورها در این جشنواره زمینه های بین المللی شدن آن را فراهم کرد و از این رو شورای سیاست گذاری جشنواره در نظر دارد در دهه دوم، این رخداد مهم را به صورت بین المللی برگزار کند.
تمیزکار گفت: امسال برنامه های متنوعی برای برپایی جشن ۱۰ سالگی جشنواره تئاتر شهروند تدارک دیده ایم و کارناوال های جشنواره با حضور در محلات شهر لاهیجان حال و هوای شهر را در ایام عید سعید غدیر به فضایی شاد تبدیل خواهند کرد.
گفتنی است ۱۶۸ اثر از ۲۵ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۴۴ اثر دربخش مسابقه و ۲۴ اثر دربخش کودک است. بیشترین آثار رسیده از گیلان ۲۱ اثر، تهران ۲۱ اثر، اصفهان ۱۹اثر، کردستان ۱۷ اثر و کرمانشاه ۱۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.