حریق نهال‌ها در اراضی جنگلی لیشک

آتش 13 هکتار از اراضی جنگلی گیلان خاموش شد

0 178

آتش سوزی های جنگلی که از پنجشنبه گذشته در ۱۳.۴ هکتار از جنگل‌های هیرکانی گیلان آغاز  شده بود روز گذشته اطفا شد. طی این آتش سوزی، ۵۰ درصد از پنج هکتار اراضی جنگلی لیشک نیز دچار آسیب سطحی شد.

«سید مازیار رضوی» سرپرست منابع طبیعی گیلان، با اشاره به وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سه شهرستان تالش، سیاهکل و رودبار همزمان با وزش باد گرم، افزود: در مجموع ۱۳.۴ هکتار از اراضی جنگلی استان دچار حریق شدند.

رضوی با بیان اینکه از بعد از ظهر روز ۲۵ آبان ماه شاهد وزش باد گرم در سطح استان و شکل گیری کانون های حریق در برخی مناطق جنگلی استان بودیم، اظهار کرد: با اقدامات به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و نیروهای مردمی در حال حاضر کلیه حریق ها اطفا شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط وزش باد گرم هرگونه سهل انگاری توسط انسان منجر به وقوع حریق می‌شود، ادامه داد: کف جنگل خشک و رطوبت کم است و لذا آتش به راحتی سرایت می کند. وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سه شهرستان تالش، سیاهکل و رودبار نیز تاجی و تنه ای نبوده و در سطح مهار شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان تاکید کرد: ۱۰ هکتار از آتش سوزی شهرستان سیاهکل در منطقه لیشک مربوط به جنگل کاری و پنج هکتار مربوط به عرصه های نهالکاری شده بود که نیمی از نهال ها به صورت سطحی دچار آسیب شده اند و نیم دیگر زنده مانی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.