خبرنگار مرور مقام اول گزارش خبری و تحلیل شد

در نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم به مناسبت هفته رشت؛

0 186

اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای عصر قلم در نخستین روز از هفته بزرگداشت رشت برگزار شد. خبرنگار مرور در این جشنواره مقام اول بخش گزارش خبری و تحلیل را کسب کرد.

مشارکت پذیری مردمی در توسعه رشت

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی شهر رشت در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای عصر قلم در تالار مرکزی رشت تأکید کرد: آبادانی و توسعه هر شهری به همت تمامی اقشار آن جامعه نیاز دارد.

وی اضافه کرد: شاید خیلی‌ها از برخی از اتفاقات رقم خورده در گذشته پیرامون این شهر خاطره خوبی نداشته باشیم و معتقدم بیشترین عقب ماندگی‌ها از عدم تعامل و همدلی‌ها نشأت گرفته است.

کارگرنیا با بیان اینکه مشارکت مردم و نظر سنجی از آنان در انجام امور بسیار تاثیر گذار است تصریح کرد: بخشی از این مشارکت پذیری مردمی با برگزاری این جشنواره در حوزه‌هایی از جمله دلنوشته و … سخن و نگاه مردم رساتر نشان داده شد.

وی با اشاره به اینکه رشت متعلق به تمامی رشتوندان است افزود: همه ما وظیفه داریم برای ساختن رشت تلاش کنیم و این مهم بدون مشارکت مردم رشت امکان‌پذیر نیست و ان شاا در آینده نزدیک توسعه همه جانبه رشت رقم می‌خورد.

اصحاب رسانه تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند

«علیرضا تاج شهرستانی» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت نیز در این مراسم اصحاب رسانه را به مانند اعضای شورای شهر تصمیم ساز و سازنده دانست و گفت: آثار ارسال شده به این جشنواره باید محفوظ بماند تا به زودی در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار بگیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به برگزاری چنین جشنواره‌هایی و تاثیرات آن افزود: گاهی یک بیت شعر، دلنوشته و … می‌تواند به زیبایی جزء به جزء یک موضوع را به نمایش بگذارد و معتقدم چنین جشنواره‌هایی در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های رشت بسیار تاثیرگذار است. از تمامی رسانه‌ها تقاضا دارم در کنار انتقادات، به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های رشت نیز بپردازند و رسانه‌ها برای رشد و بالندگی شهر در این هفته رشت همراهی بیشتری داشته باشند.

نقد منصفانه جامعه را زنده می‌کند

«مجید محمدپور» داور نخستین جشنواره رسانه‌ای عصر قلم نیز در این مراسم از مدیران استان درخواست کرد: تحمل خود را‌ اندکی افزایش دهند. چرا که اگر رسانه‌ای نقد منصفانه انجام دهد یقینا آن جامعه زنده می‌ماند.

وی با تأکید به اینکه تعامل مدیران با رسانه‌ها بسیار سازنده است بیان کرد: رسانه‌ها نقد کنند اما انتقاد نکنند و نقد در درون خودش مباحث اصلاحی به همراه دارد و انتقاد که بار منفی دارد توسط رسانه‌های دشمن انجام می‌شود .

ارسال ۳۹۵ اثر به جشنواره رسانه‌ای عصر قلم

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت نیز در این مراسم با اشاره به ارسال ۳۹۵ اثر به نخستین مرحله از جشنواره رسانه‌ای عصر قلم اظهار کرد: ۱۳۱ اثر در حوزه گزارش خبری و خبرهای تحلیلی، ۶۵ اثر در بخش دل نوشته و ۱۹۹ اثر در دو بخش عکس دوربین و موبایلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

لازم به ذکر است: در اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای عصر قلم، بعد از قرائت بیانیه هیئت داوران از برگزیدگان در بخش گزارش خبری و خبرهای تحلیلی، دلنوشته و عکس با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.

 در بخش گزارش خبری و خبرهای تحلیلی؛ «وحیده اسماعیلی» منتخب اول بخش گزارش خبری و تحلیل از پایگاه تحلیلی خبری مرور، « بهرام قربانپور» منتخب دوم از خبرگزاری مهر و «حمیدرضا دنیادیده» منتخب سوم از خبرگزاری فارس انتخاب شدند.

در بخش‌های دل نوشته مهدیه زیّن کرین، رضا نیکوکار و پویا طوفانی نفرات اول تا سوم برگزیده شدند. همچنین در بخش عکس موبایلی و دوربین نیز از نفرات برگزیده تقدیر شد.

گفتنی است: وحیده اسماعیلی خبرنگار مرور، پیش از این نیز در سایر جشنواره های رسانه و مدیریت شهری استان موفق به کسب مقام شده بود. کسب مقام اول بخش گزارش در جشنواره آسیبهای اجتماعی در رسانه ها سال ۱۳۹۸ ، مقام اول گزارش در جشنواره های رسانه و مدیریت شهری رشت طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰  و کسب مقام دوم بخش گزارش در جشنواره رسانه ای خزر در چالوس از جمله این موفقیت ها بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.