۱۲ دی روز جهانی رشت ثبت شود

هفته رشت از 6 الی 12 دی ماه برگزار می‌شود

0 230

شهردار رشت از برگزاری ۴۰ برنامه به مناسبت هفته و روز رشت خبر داد و گفت: بزرگترین رویداد خوراک ایران به مناسبت هفته رشت برگزار می‌شود.

«رحیم شوقی» در نشست خبری به مناسبت هفته رشت به برنامه ریزی برای این هفته ( ۶ تا ۱۲ دی ماه) اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژه برنامه‌های هفته رشت، رویداد شهر خلاق خوراک تحت عنوان «جشنواره گیله خوراک» است که فردا ۷ دی ماه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار می‌شود.

شوقی برگزاری بیش از ۴۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته رشت را در راستای بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها جهت معرفی رشت و انعکاس جاذبه‌های گردشگری این شهر عنوان کرد.

وی ضافه کرد: این رویداد با حضور ۵۰ رستوران‌دار از ۱۷ شهرستان گیلان در ۲ بخش دانشجویی و کودکان برگزار می‌شود.

شهردار رشت افزود: برگزاری محافل قرآنی و نمایشگاه‌ها و گالری‌ها و جشن میلاد حضرت زهرا(س) و اجتماع دختران و پسران حاج قاسم، تور رشت گردی، تئاتر خیابانی، جنگ شادی، شب شعر و… از دیگر برنامه هاست.

۱۲ دی باید روز جهانی رشت ثبت شود

رییس شورای اسلامی رشت نیز در این نشست با تأکید به اینکه در واقع ۱۲ دی باید روز جهانی رشت باشد و امیدواریم در هفته رشت امسال اولین گام در این مسیر برداشته شود و روز جهانی رشت را ثبت کنیم اظهار کرد: زیرساخت‌های رشت در جذب گردشگر مناسب نیست اظهار کرد: در حوزه راهنمای گردشگری و معرفی جاذبه‌های این شهر کار نشده‌است.

«محمدحسین واثق کارگرنیا» با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی رشت تصریح کرد: امانتدار خوبی از آنچه که گذشتگان برای این شهر به یادگار گذاشته‌اند نبودیم. در حالیکه رشت در بسیاری از بخش‌ها به شهر نخستین‌ها شهره است اما اکنون در برخی موارد جزو آخرین‌ها هستیم.

وی با اشاره به حضور سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی برخی از کشورهای گردشگری جهان در رویداد خوراک شناسی هفته رشت، اضافه کرد: قرار است ۳۷ خبرنگار از ۶ کشور جهان در این برنامه حضور داشته باشند و جلوه بین المللی پیدا کند.

رییس شورای رشت، شهر خلاق خوراک یونسکو را یک برند برای رشت دانست و ادامه داد: در موضوع رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اخیرا گام‌های خوبی برداشته شده است و با اقدامات انجام شده شاهد به بار نشستن بخشی از اهداف شهر خلاق خوراک هستیم.

وی تاکید کرد: روز رشت باید به عنوان روز جهانی رشت تبدیل شود و همه تلاش‌ها و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شود.

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم پوستر روز رشت با عنوان «می رشت» (رشت من) رونمایی شد. ۱۲دی روز رشت نامگذاری شده است. هفته رشت از ۶ الی ۱۲ دی ماه برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.