خسارت ۹۸ میلیارد تومانی سیلاب به کشاورزی آستارا

رییس جهاد کشاورزی خبر داد:

0 146

بارش شدید و سیل آسای ۳۲۳ میلمیتری باران که هفته گذشته در گیلان و آستارا بارید؛ خسارت ۹۸ میلیاردی به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد.

 بارش شدید باران در آستارا موجب بروز سیل، آب گرفتگی شدید معابر، شکستن پل سیبلی آستارا، قطع شدن چندین راه روستایی،تخریب ۳۰۰ منزل مسکونی و قطع شدن برق ۶ منطقه شهری و روستایی شد. مسوولان از بروز خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی به این شهرستان خبر داده اند.

در همین رابطه« صالح محمدی» رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آسیب دیدن بیش از ۹۵ درصدی محصولات کشت دوم در شهرستان آستارا، گفت: سیل اخیر۹۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در دو شهرستان سیل زده آستارا و تالش خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تخریب ۵۰ هکتار باغ کیوی شهرستان آستارا، تخریب ۶ هکتار از شالیزار‌های شهرستان آستارا، تلف شدن نیمی از جوجه‌های یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای، از بین رفتن ۴ تن خوراک دام، تلف شدن ۱۶ راس دام سنگین و ۴۶ راس دام سبک، تلف شدن هزار قطعه جوجه اردک و غاز و ۵۷۰ واحد کلونی زنبور عسل بخش‌های از خسارات سیل اخیر به کشاورزان این دو شهرستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین به آبگرفتگی ۲ واحد شالیکوبی و آسیب به ۵۰ تن شلتوک، اشاره کرد و افزود: براثر سیل در ۲ شهرستان آستارا و تالش زیرساخت‌های آب و خاک جهاد کشاورزی، آبندان‌ها، چاه‌های آبرسانی کشاورزی و آشامیدنی در این شهرستان‌ها تخریب شدند.

بعد از وقوع سیلاب بی سابقه در شهرستان آستارا که به گفته نماینده مجلس به دلیل ترک فعل برخی از مدیران این شهر قابل پیش بینی بود، رییس کل دادگستری استان نیز با تأکید به کوتاهی و قصور مدیران در سیل آستارا گفت: در صورت احراز تخلف پرونده قضایی تشکیل و مجازات‌های قانونی برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» با بیان اینکه باید کوتاهی و قصور مدیران در این حادثه بررسی شود، اظهار کرد: در صورت احراز تخلف پرونده قضائی تشکیل شده و پس از رسیدگی، مجازات‌های قانونی برای آنان اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ به گفته نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ، طبق بررسی ها سیل در آستارا تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.