دست‌سازه‌هایی که از دریا و تالاب نشان دارند

گیتا نمایشگاه برگزار می‌کند:

0 151

دست‌سازه‌هایی که هم‌آواز با دریا و تالاب هستند، چشم‌ها را در بندر مه‌آلود به تماشا می‌خوانند. و اما این حکایت برگزاری نمایشگاه تولید عروسک و کارهای دستی است که با محوریت گونه‌های جانوری و گیاهی تالاب و دریا  برگزار می‌شود و بر تارکش عنوان «ما زمین را دوست داریم»  می‌درخشد.

«نوشین نقوی» مدیرعامل موسسه‌ی حافظان طبیعت در گفت‌وگو با مرور اظهار کرد:  این نمایشگاه به همت گروه حامیان تالاب انزلی (گیتا) و با حمایت هتل دنیز برگزار می‌شود. گفتنی است که  روایت شکل‌گیری  گیتا از آنجا آغاز شد که جمعی از بانوان  در طول یک سال گذشته روی دوخت عروسک و  برخی هنرهای دستی دیگر با محوریت گونه‌های جانوری و گیاهی تالاب انزلی کار کردند و هم اکنون آماده‌ی ارائه‌ی  تولیداتشان در این نمایشگاه هستند. لازم به ذکر است که من و همسرم  «علی حیاتی» طی یک سال گذشته بعنوان آموزشگر و تسهیل‌گر با این گروه همراه بوده‌ایم اما  اکنون که  کار گروه گیتا در حال به ثمر رسیدن است و صندوق‌شان فعال شده، جزو اعضای گروه محسوب می‌شویم.

 وی با تاکید بر اهمیت حمایت از تالاب انزلی و زیست‌مندان آن یادآور شد:  کسب درآمد با فروش محصولات و پذیرش سفارش، معرفی گروه گیتا و نحوه‌ی عملکرد اعضای این گروه، شگل‌گیری جریان اطلاعات و گفت‌وگو  در رابطه با دو پدیده‌ی طبیعی تالاب و دریا و اکوسیستم آنها  و همچنین حساس‌سازی جامعه‌ی محلی نسبت به محیط زیست‌شان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نقوی با بیان این که  در نمایشگاه محصولاتی چون عروسک، ساک‌های پارچه‌ای، کیف‌های دستی، انواع بافت، گلدوزی و تکه‌‌دوزی  برای فروش و پذیرش سفارش در معرض نمایش گذاشته می‌شود، گفت: محل برگزاری این نمایشگاه هتل دنیز بندرانزلی است که مدیریت آن پس از آشنایی با فعالیت‌های گیتا در اولین نمایشگاهی که توسط این گروه برگزار شد، حمایتش را از ما دریغ نکرد و امکان برگزاری این نمایشگاه نیز نیز بدون حمایت و همراهی ایشان فراهم نمی‌شد.

 در پایان لازم به ذکر است که نمایشگاه «ما زمین را دوست داریم» هم زمان با روزجهانی گردشگری افتتاح می‌شود و روزهای ۵ الی ۷ مهرماه از ساعت ۱۴ لغایت ۱۸ در هتل دنیز بندرانزلی پذیرای حضور علاقمندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.