خیز دوباره کرونا در گیلان؛ سه شهر قرمز، رشت نارنجی

0 731

امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان با به صدا درآوردن آژیر خطر کرونا در گیلان اعلام کرد؛ شهرهای رشت، آستارا، فومن، آستانه اشرفیه و لاهیجان به رنگ نارنجی کرونا تغییر وضعیت دادند. همزمان شهرهای رودبار، لنگرود و رودسر نیز که از هفته گذشته در وضعیت نارنجی کرونا قرار داشتند، با افزایش مبتلایان و بستری شدگان کرونایی در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار گرفتند.

«آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی، استان را در وضعیت هشدار کرونایی قرار داد، گفت: شرکت در دورهمی‌ها و تجمعات، مسافرت و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر عوامل خیز بیماری کرونا بوده است.

وی تعداد شهرستان قرمز کرونایی در گیلان را سه شهرستان اعلام و افزود: شهرستان‌های رودسر، لنگرود و رودبار در گیلان در وضعیت قرمز کرونایی هستند. همچنین پنج شهرستان آستارا، فومن، رشت، آستانه اشرفیه و لاهیجان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

حیدرزاده تأکید کرد: برخی عادی انگاری‌ها نمودارهای کرونایی گیلان را تغییر داده است.

همزمان با تغییر وضعیت شهرهای مختلف گیلان در شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان، مرحله پنجم واکسیناسیون کرونا نیز امروز سه هزار و ۲۳۰ دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق خواهد شد.

حیدرزاده با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ دُز این واکسن به نظام پزشکی و هزار و ۵۰۰ دوز به مراکز اورژانس و بهداشتی استان داده می‌شود، گفت: پیش از این ۱۴ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن در گیلان تزریق شده است.

گفتنی است بنا بر آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت. در حال حاضر ۸۹ بیمار وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه و ۵۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

حیدرزاده از شناسایی چند مورد جدید مثبت کرونای انگلیسی در برخی از شهرهای شرقی گیلان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به سرعت انتقال این ویروس قطعاً در شهرهای دیگر استان نیز پخش خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.