دانشجویان دانشگاه گیلان تجمع اعتراضی برگزار کردند

0 719

همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، صبح امروز دانشجویان دانشگاه گیلان نیز در پردیس مرکزی این دانشگاه و در حدفاصل دانشکده فنی تا دانشکده انسانی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آنطور که کانال خبری شورای صنفی دانشجویان کشور نوشته، دانشگاه گیلان در سومین هفته اعتراضات دانشجویی به جمع دانشگاه‌هایی پیوسته که در آن تجمع شکل گرفته است.

روز گذشته نیز دانشجویان این دانشگاه در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع و تحصن کردند و خواستار شنیده شدن مطالباتشان بودند.

در تجمع روز گذشته همزمان با مقاومت دانشجویان سایر دانشگاه‌ها برای رفع تفکیک جنسیتی در سالن‌های غذاخوری دانشگاه، دانشجویان گیلان نیز در سلف مرکزی دانشگاه بدون تفکیک جنسیتی وعده ناهار را میل کردند.

تجمع دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه گیلان هم در هفته‌ی گذشته خبرساز شد. در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «آمبولانس وسیله‌ی حمل بیمار است» نسبت به استفاده از خودروهای امدادی برای اقدامات تامینی اعتراض خود را نشان دادند.

در اعتراضات اخیر تاکنون نام چند دانشجوی دانشگاه گیلان در میان بازداشتی‌ها دیده شده است؛ عادله شیبانی، دانشجوی نقاشی (با قرار وثیقه آزاد شد)، فردین نظری دانشجوی گیاه‌پزشکی و سیدعلی حسینی دانشجوی مدیریت بازارگانی سه دانشجویی بوده‌اند که در اعتراضات اخیر دستگیر شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.