درخواست گردشگری گیلان برای بازگشایی هتلها

0 564

ادامه‌ی ممنوعیت فعالیت تاسیسات گردشگری گیلان این مراکز را با چالش های جدی در رابطه با حفظ نیروی کار مواجه کرده است. این در حالیست که ابتدای اسفند ماه گذشته تا کنون برخی از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری به صورت غیرقانونی و مخفیانه به پذیرش مسافر و گردشگر اقدام کردند. روز گذشته نیز اعلام شد ۹۰ خانه کاشانه‎‌ی متخلف فقط در شهرستان انزلی به دلیل تخلف از دستورالعمل های صادر شده پلمپ شده اند.

فعالیت مخفیانه برخی از واحدهای اقامتی و آسیبهای وارد شده به هتلها و تاسیسات گردشگری موجب درخواست بازگشایی این مراکز توسط مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان از ستاد مقابله با کرونا شد.

« مسعود حلاج‌پور» مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان خواستار بازگشایی تاسیسات گردشگری استان با نظارت مشترک دانشگاه علوم پزشگی گیلان و براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت شد.

حلاج پور گفت: با توجه به افزایش سفرهای ورودی در صورت بسته بودن مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری و افزایش فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز با چالش جدی‌تری در پیشگیری و کنترل بیماری در استان مواجه خواهیم بود.

وی افزود: با ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان و با نظارت‌های دقیق اداره‌‌ی کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به‌عنوان دستگاه متولی و کمک جامعه گردشگری در راستای پروتکل‌های صادر شده از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا می‌توانیم همانند سایر استان ها و البته سایر اصناف استان گیلان نسبت به بازگشایی مجموعه‌های گردشگری در استان اقدام کنیم.

گفتنی است پیشتر نیز «حسن مهرور اصل» رییس جامعه‌ی هتلداران گیلان در گفت و گو با مرور از خطر ورشکستگی در واحدهای اقامتی و هتلهای استان هشدار داده و گفته بود: در طی دو ماه اسفند و فروردین  بیش از ۱۲ میلیارد تومان به واحدهای اقامتی و گردشگری استان خسارت وارد شده است.

تعداد ۲۶۰۱  تاسیسات گردشگری از جمله هتلها، هتل آپارتمانها ، مراکز بوم گردی ، خانه کاشانه ، رستورانها ، دفاتر خدمات گردشگری و راهنمایان گردشگری و مراکز آموزشی در استان فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.