بزرگترین پارک آبی کشور در رشت

0 4,868

جلسه شورای شهر رشت شب گذشته به پروژه «پارک آبی گیل‌لند» اختصاص داشت. دراین جلسه تاکید شد: اقتصاد شهر رشت با پروژه پارک آبی «گیل‌لند» متحول می‌شود.
«اسماعیل حاجی‌پور» رییس شورای شهر رشت، دراین باره با اشاره به ضرورت اجرای پروژه پارک آبی گیل‌لند در رشت و جذب سرمایه‌گذار گفت: با میزان بودجه شهرداری، شهر رشت آباد نمی‌شود از این رو جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای شهر رشت بسیار ضروری است.
«ناصر حاج محمدی »شهردار شهر رشت هم گفت: این پروژه بسیار شاخص است و دارای کاربری‌های مختلف همچون مرکز تجاری، بخش اقامتی و هتل‌ها و سوییت‌های چندین ستاره و دارای تجهیزات مدرن داخلی است. پروژه پارک آبی گیل‌لند رشت حتی از پروژه پارک آبی مشهد بزرگتر است و سرمایه‌گذار آن، نمونه مشخص این پروژه را در خارج از کشور اجرا کرده است.
در حالیکه رییس شورای شهر از پروژه گیل لند حمایت میکند اما «امیر حسین علوی» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نگران موقعیت مکانی این پروژه در رشت است.
علوی با تاکید بر فراهم شدن شرایط حضور سرمایه‌گذاران در شهر رشت افزود: قبول داریم که اجرای” پارک آبی گیل‌لند” این شهر را متحول می‌کند اما باید نگرانی‌های موقعیت مکانی پروژه کاملاً برطرف شود.
وی گفت: با توجه به اینکه زمین پروژه پارک آبی، جنب سازمان آرامستان در جاده رشت-تهران در نظر گرفته شده از این رو موقعیت مکانی آرامستان و نزدیکی آن به پروژه موجب شده که نگرانی‌هایی از لحاظ موقعیت مکانی پروژه و کاربری‌های اطراف آن به وجود آید. پروژه‌ پارک آبی با این سطح عظیم مسلماً نیازمند مطالعات دقیق بوده که بهتر است شهرداری هزینه مطالعات را متحمل نشود و خود سرمایه‌گذار دراین بخش ورود کند و البته مطالعات کامل نسبت به اجرای این پروژه نیز باید بدون وقفه انجام شود.
گفتنی است احداث مجموعه پارک آبی(گیل‌ لند) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شورای چهارم رشت تصویب شده بود که به دلیل تغییرات پی در پی مدیریت شهری و غیبت مکرر اعضای شورای شهر این پروژه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا کنون بلاتکلیف باقی مانده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.