پروژه فاضلاب انزلی بلاتکلیف رها شده است

0 1,287

«هادی حیدری» رییس شورای شهر بندر انزلی خواستار راه اندازی هر چه سریعتر پروژه فاضلاب شهری این شهر شد.

حیدری با اشاره به اینکه متاسفانه در شهر انزلی سیستم هدایت آب های سطحی شهر، فاضلاب های شهری را درکنار آب های سطحی هدایت میکند گفت: درمواقعی که در شهر بارندگی شدید داریم این سیستم که بافت قدیمی دارد، کشش لازم را برای خروج آب نداشته و با توجه به پست بودن بعضی از نقاط در منطقه غازیان و انزلی متاسفانه آبگرفتگی هایی ایجاد می‌شود.

وی افزود: پروژه فاضلاب بندرانزلی  که ازطریق اعتبارات بانک جهانی سالها دراین شهر لوله گذاری شده و سرمایه آن خوابیده است و به دلیل عدم تأمین تصفیه خانه از آن استفاده نمی شود باید هرچه سریع تر راه اندازی شود. راه اندازی این سیستم هم به محیط زیست و نجات تالاب کمک می کند، هم مشکلات آبگرفتگی انزلی را رفع می کند.
درباره پروژه سیستم فاضلاب شهری بندرانزلی، پیشتر نیز رییس اداره آب و فاضلاب بندر انزلی از نیاز ۱۱۵  میلیارد تومانی این شرکت برای برای تکمیل این پروژه خبر داده بود.


«محمود امیری» با اشاره به اعتبارات محدود زیر ۱۰ میلیارد تومان این شرکت گفته بود: اجرای طرح های فاضلاب دربندرانزلی دربافت قدیم نیاز به ۱۵ میلیارد تومان و غازیان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: طرح های فاضلاب این شهر اولویت بندی شده اند. از سوی دیگر تصفیه خانه این شهر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی درمدار بهره برداری قرار می گیرد.

رییس اداره آب و فاضلاب بندر انزلی جلوگیری از ورود فاضلاب های شهری به تالاب انزلی را به تامین اعتبارات و تکمیل کامل طرح در کل شهر بندر انزلی منوط دانست.

گفتنی است از ابتدای شروع پروژه های فاضلاب  بانک جهانی در سال ۱۳۷۲ تاکنون ۱۸۸کیلومتر شبکه فاضلاب و از سال ۱۳۸۵، ۲۱۲ کیلومتر شبکه آب با کمک اعتبارات بانک جهانی در بندر انزلی اجرا شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.