صاحبان ایده حمایت می شوند

وعده معاون پارک علم و فناوری گیلان؛

0 168

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارک علم و فناوری از صاحبان ایده در راستای توانمند سازی، ورود به بازار و تبدیل محصول به سرمایه حمایت می‌کند.

«کمیل بابایی» با بیان اینکه هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: پارک علم و فناوری در کنار صاحبان ایده برای تبدیل‌اندیشه‌ها به محصول است و پل ارتباطی بین ایده‌ها و تولید سرمایه است. از خردترین و ابتدایی‌ترین‌اندیشه‌ها تا ایده‌های پخته، محصول و دانش‌های بسیار پیچیده، می‌توانند جذب پارک علم و فناوری شوند.

وی با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری در ارتباط با تسهیلات مالی خاطر تاکیدکرد: تسهیلات تدریجی، سرمایه در گردش و ذیل تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسایل علمی و برخورداری از ایده توانمندند اما برای ورود به بازار و تبدیل محصول به سرمایه دچار مشکل می‌شوند از این‌رو پارک علم و فناوری استان وظیفه خود می‌داند تا با بهره‌گیری از متخصصان خود به توانمندسازی شرکت‌ها کمک کند.

لازم به ذکر است: بیش از ۳۶۰ هسته تحقیقاتی یا واحدهای فناور و ۸۶ شرکت دانش بنیان در گیلان فعال است که از مجموع این شرکت‌ها ۶۰ مورد در پارک علم و فناوری استان مستقر است. سال گذشته ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۰ هسته تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان استان گیلان پرداخت شد.

همچنین هفته گذشته بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار گیلان با ارائه بیش از ۲۵۰ محصول فناورانه و طرح‌های پژوهشی کاربردی در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.