مدارس گیلان ۲۷ اردیبهشت باز می شوند؟

0 428

در حالیکه هفته گذشته نام گیلان بار دیگراز سوی وزرات بهداشت و درمان کشور در لیست استانهای درحال صعود ویروس کرونا قرار گرفت و شنیده ها از افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس  در این استان خبر می‌دهند، اما امروز «ارسلان زارع» استاندار گیلان بعد از پایان جلسه‌ی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام کرد: مدارس گیلان پس از ضدعفونی کردن از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال بازگشایی می‌شوند، اما حضور دانش‌ آموزان اختیاری است.

اعلام بازگشایی مدارس گیلان در حالی صورت گرفته که این استان هنوز در زمره‌ی استانهای سفید در وضعیت بیماری کرونا قرار نگرفته و مشخص نیست خانواده‌ها با حضور فرزندان خود در مدارس موافقت کنند!

ارسلان زارع در ادامه با اشاره به اجرای تصمیمات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا افزود: نتایج قابل قبول این همکاری، دستیابی به ثبات نسبی و مدیریت این بیماری در استان و کاهش تعداد نفرات بستری در بسیاری از شهرستان‌هاست. لذا مدارس با حضور معلمان و مدیران از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال بازگشایی می شود و حضور دانش‌ آموزان اختیاری است. اما ضدعفونی کردن مدارس، ضرورت دارد و در این بخش از ظرفیت سپاه، نیروی زمینی ارتش، شهرداری‌ها و دهیار‌ی‌ها با همکاری شبکه‌های بهداشت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنان از مردم آگاه و فهیم استان انتظار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را داریم، اظهار داشت: رعایت دقیق توصیه های مراقبتی در همه زمینه ها، باعث می‌شود تا شاهد افزایش مناطق سفید استان و بازگشایی اماکن مذهبی و دیگر مکان ها باشیم.

استاندار گیلان به درخواست بیمارستان‌ها در سطح کشور و استان طی روزهای گذشته مبنی بر ضرورت اهدای خون توسط مردم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با استقبال مردم گیلان در روز گذشته اهدای خون نسبت به روز ماقبل ۹۵ درصد افزایش داشته که انتظار می‌رود این مراجعه باتوجه به نیاز ضروری به گروه‌های مختلف خونی در روزهای آتی به ویژه شب‌های قدر استمرار یابد.

وی همچنین دغدغه پرستارانی که به صورت قرارداد کوتاه مدت در ایام شیوع کرونا با بیمارستان‌ها همکاری کرده اند، را قابل پیگیری دانست و گفت: این اهتمام در استان وجود دارد.

گفتنی است هفته گذشته بنا بر آمارهای سایت وزارت بهداشت دو شهرستان رضوانشهر و سیاهکل در وضعیت سفید کرونا و شهرستانهای رودسر و آستارا با وضعیت قرمز کرونا اعلام شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.