صدور کد گمرکی منطقه آزاد آستارا

0 665

بندر آستارا نخستین بندر فعال خصوصی کشور است که از ظرفیت های بالایی برای ترانزیت کالا برخوردار بوده و درکنار آن منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی آستارا می‌تواند در زمینه‌ی اقتصاد دریا محور بسیار حایز اهمیت باشد. آستارا به دلیل همجواری با کشور جمهوری آذربایجان از طریق مرز زمینی، کشورهای حوزه دریای خزر از طریق مرز دریایی و اتصال به اروپا از طریق راه آهن و برخوداری از حمل و نقل ترکیبی ریلی، دریایی و زمینی و تردد سالانه حدود یک میلیون نفر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از ظرفیت ویژه ای برای تبدیل شدن به منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی برخودار است.

درحالیکه سال گذشته «ولی داداشی» نماینده‌ی پیشین آستارا درمجلس شورای اسلامی از رایزنی با رئیس سازمان مناطق آزاد کشور برای ایجاد منطقه‌ی آزاد اقتصادی و تجاری آستارا در گیلان خبر داده بود ، امروز «فرهاد منتصر کوهساری » معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد: تا ۲ هفته آینده کد گمرکی بندر آستارا در سامانه گمرکی عملیاتی می‌شود.

کوهساری افزود: هفته‌ی گذشته با سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران جلسه‌ای داشتیم، مقرر شد کد گمرکی منطقه‌ی ویژه اقتصادی این شهرستان تا دو هفته آینده در سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به تجهیز منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا به سیلوهای غلات، جرثقیل ۱۰۰ تنی و مکنده غلات تصریح کرد: شرکت سرمایه‌ گذار از آغاز فعالیت خود اقدامات اساسی در زیرساخت‌های بندری انجام‌ داده که امروز شاهد ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه هستیم.

گفتنی است هیأت وزیران در اسفندماه ۱۳۹۳ به پیشنهاد دبیرخانه‌ی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا در استان گیلان را با حوزه فعالیت های دریایی، بندری، صنایع و خدمات وابسته و لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده تصویب و ابلاغ کرده بود و به وسعت ۶۱ هکتار در محدوده بندر چند منظوره آستارا در خشکی و شاخه های موج شکن دریایی ایجاد و کد گمرکی آن نیز به شماره ۲۰۲۰۲ در بهمن ماه سال ۹۷ اخذ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.