وزیر کشاورزی تعهد داد؛ دامها ترخیص شدند

0 372

انتشار تصاویری در فضای مجازی استان از توقیف دامهایی با نژاد خاص در گمرک آستارا که برای اصلاح نژاد وارد کشور شده‌اند و شایعاتی مبنی‌بر تلف شدن این دامها، واکنش مدیر کل گمرک آستارا را در پی داشت.

«کریم رسولی» مدیرکل گمرک آستارا در پاسخ به مرور از تعهد وزیر جهاد کشاورزی در ترخیص این دامها از گمرک آستارا خبر داد.

 رسولی افزود: این دامها سومین محموله وارداتی شده شرکت کشت وصنعت رویش طلایی در مشهد هستند که از مبدا کشور فرانسه و از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند.

 وی با اشاره به عدم ارایه کد رهگیری بانک مرکزی ازسوی شرکت مذکور و عدم پایبندی به ارایه این کد به گمرک آستارا اضافه کرد: این شرکت درتاریخ ۲۱ و ۲۴ اردیبهشت ماه، یکهزار و ۴۹۹ راس دام سبک را از طریق گمرک آستارا وارد ایران کرده بود که پس از بررسی پرونده مشخص شد دام‌های وارداتی فاقد کد رهگیری بانکی هستند. لذا برای جلوگیری از تلفن شدن دام‌ها از شرکت وارد کننده تعهد گرفتیم درعرض دو ماه نسبت به ارایه کد رهگیری به گمرک اقدام کند.

مدیرکل گمرک آستارا در ادامه افزود: اما روز گذشته این شرکت برای سومین بار اظهارنامه جدیدی مبنی‌ به واردات ۶۱۰ راس دام از مسیر گمرک آستارا ارایه کرد که این بارهم به دلیل عدم اخذ کد رهگیری بانکی، گمرک آستارا با هماهنگی مقام قضایی و به استناد ماده ۴۲ قانون امور گمرکی دامها توقیف شدند.

مدیرکل گمرک با اشاره به تعهد مستقیم وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر دریافت کد رهگیری از بانک مرکزی تأکید کرد: این دامها کمتراز۲۴ ساعت و طی تشریفات قانونی اظهار محموله و اخذ عوارض گمرکی ترخیص شدند و هیچگونه تلفاتی نداشتیم.

وی افزود: محموله فوق با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.