ضرورت تکمیل شبکه‌ی جمع آوری آب‌های سطحی در انزلی

0 390

تکمیل و نگهداری مناسب شبکه‌ی جمع‌آوری آب‌‌های سطحی از جمله دغدغه‌های اهالی شهر انزلی محسوب می‌شود. واقعیت این است که شهر پربارانی چون انزلی با توجه به تراکم جمعیت، افزایش ساخت وسازها و آسیب‌هایی که به مسیرهای طبیعی هدایت آب‌های سطحی آن وارد آمده، نیازمند شبکه‌ای کارآمد در زمینه‌ی جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی است. کانال‌ها و جوی‌های آبی که پس از هر بارندگی  سرریز می‌شوند و موجب آب گرفتگی معابر می‌شوند، نشان از اهمیت نگهداری مناسب مسیرهای هدایت آب دارد.

برخی نقاط در خیابان‌های اطبا و معلم، محله‌ی نیمه‌ی شعبان و بازارکاسپین از جمله مواردی هستند که  مردم در گلایه‌های خویش  به آن می‌پردازند. لوله‌گذاری به منظور جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، اقدامی‌ست که  مدیریت شهری انزلی طی چند سال گذشته تا به امروز نسبت به آن اقدام کرده، اما تکمیل آن به درازا کشیده و در برخی موارد هم این لوله‌گذاری به شکل مناسبی انجام نگرفته و از ظرفیت انتقال آب مطلوب برخوردار نیست. یکی از اهالی خیابان شهید فلاح فعال انزلی در این باره به مرور گفت: چندین سال است که لوله‌گذاری کانال هدایت آب در خیابان شهید فلاح آغاز شده اما هنوز به سرانجام نرسیده و منظر بصری ناخوشایند، بوی نامطبوع و افزایش جانوران موذی معضلی‌ست که در این خصوص با آن روبرو هستیم.

وی افزود: متأسفانه برخی شهروندان بی‌مبالات نیز اقدام به اتصال فاضلاب خانگی به مسیر هدایت آب‌های سطحی کرده‌اند و این خود بر شدت مشکلات افزوده است.

 «مه‌سیما نصیری» عضو شورای اسلامی شهر انزلی در گفت‌وگو با مرور کمبود نقدینگی در شهرداری و نبود همکاری از سوی پیمانکاران به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات‌شان را از جمله دلایل ناقص ماندن چنین پروژه‌هایی دانست و اظهار کرد: لوله‌گذاری  کانال در خیابان شهید فلاح انجام گرفته ولی برخی سرپوش‌ها هنوز گذاشته نشده است.

وی یادآور شد: لوله گذاری خیابان فلاح بخشی از پروژه‌ای است که از خیابان نیایش آغاز و تا عباس آباد ادامه دارد و هم اکنون بخش آخر این طرح نیمه‌‌تمام مانده و تکمیل آن نیازمند ۹۰ شاخه لوله‌ی بتنی مسلح است و بر اساس برآورد شهرداری دربرگیرنده‌ی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه است. در این راستا شهرداری از ستاد بحران  درخواست  تامین لوله‌های مورد نیاز را داشته تا به دنبال  تامین لوله، اجرا توسط شهرداری به انجام رسد، اما فعلا به این نامه پاسخ داده نشده و کار ناقص مانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.