فستیوال خوراک رشت به روایت تصویر

0 1,532

جواد غفاری، عکاس/ همزمان با ششمین سالگرد کسب عنوان شهر خلاق خوراک، فستیوال خوراک از ۲۰ الی ۲۳ آذر در پیاده راه مرکزی رشت برگزار شد. این جشنواره در دو روز گذشته با استقبال قابل توجه شهروندان رشتی و دیگر گردشگران این شهر همراه شده است.

۲۰ غرفه در مرکز پیاده راه برای رستورانداران غذاهای محلی رشت، ۱۰ غرفه برای صنف آبمیوه گیری، ۳۰ گاری کبابی، ۱۰ فولوکس واگن خوراک و ۱۰ چادرعشایری استان در چهارخیابان منتهی به پیاده راه ایجاد شده است. ارتقای کیفیت و برند سازی غذا، توانمند سازی زنان گیلان و نمایش سبک زندگی مردم استان و نصب بیلبورد و اِلمان مرتبط از دیگر آیتم‌های پیش بینی شده دراین فستیوال است.

برند شهرخلاق خوراک شناسی، فرصت مناسبی در توسعه رونق گردشگری و اقتصادی شهرهای مختلف درصنعت گردشگری جهان محسوب می‌شود که این عنوان از سال ۱۳۹۴ توسط یونسکو به شهر رشت درایران تعلق گرفته است. درحالیکه رشت یکی از شهرهایی است که بیشترین تنوع غذایی را در کشور دارد و به عنوان یک برند در حوزه تنوع غذایی و ارائه غذاهای حلال در دنیا مطرح شده است اما به تازگی شهر کرمانشاه نیز موفق به راه یابی به جمع شهرهای خلاق خوراک جهان شده است. در حال حاضر رشت و کرمانشاه از ایران جزو ۳۶ شهر جهان هستند که در زمره‌ی برند شهر خلاق خوراک قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.