قطع راه اصلی چند روستا در فومن

بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه رخ داد:

0 187

 بارش شدید باران از صبح امروز در مناطق گیلان مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرد.

علاوه بر آبگرفتگی شدید معابر در رشت، تعدادی از روستاهای شهرستانهای فومن و آستانه اشرفیه نیز درگیر سیلاب شده و راه های اصلی ارتباطی آنها مسدود شده است.

تخریب راههای اصلی روستایی و پل در فومن

 به گفته فرماندار فومن، راه ارتباطی پنج روستا در منطقه گشت رودخان به روستاهای بالادست این شهرستان واقع در غرب گیلان بدلیل بارندگی شدید قطع شده است.

«فرامز مرجانی» افزود: با توجه به اینکه هم اکنون برق و آب و گاز در روستاهای منطقه گشت رودخان قطع است، مردم با‌مشکلات متعددی مواجه هستند. هم‌اکنون عدم عبور و مرور دانش آموزان و مردم و رسیدن به منازل خود یکی از مشکلات فوری این منطقه است. همچنین کستگی لوله گاز در روستای پیرسرا موجب آتش سوزی شده است.

فرماندار آستانه اشرفیه نیز با اشاره به بارش ۷۱ میلیمتری طی ۶ ساعت در این شهرستان از آبگرفتگی معابر عمومی و خیابانهای ایه شهر خبر داد و گفت: با توجه به وجود ۲ رودخانه در آستانه‌اشرفیه و همچنین لایروبی‌های به موقع انهار آب سطحی در حال فروکش کردن است‌.

در همین رابطه سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز گفت: بارش شدید موجب طغیان برخی از رودخانه‌های استان شده‌ اما تاکنون خسارتی گزارش نشده‌است.

«محمدرضا حق بین» افزود: در پی بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه گشت رودخان فومن، بخشی از جاده گشت رودخان شامل راه ارتباطی روستاهای سید سرا، کیش رودبار،پیرسرا،تلکنگاه ،تنگ دره و کمال محله تخریب شده است.

حق بین با بیان اینکه در روستای سید سرای فومن ۲ پل ارتباطی راه اصلی تردد این روستا ها بود بر اثر سیلاب کامل تخریب شده افزود: تردد از پل فرعی دیگر این منطقه با کندی در حال انجام است.

کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما در گیلان

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان؛ طی ۱۲ ساعت گذشته، ازبرم سیاهکل با ۸۵ میلیمتر، دهشال آستانه اشرفیه با ۷۶.۹ میلیمتر، آستانه اشرفیه با ۷۴.۳ میلیمتر و بندر انزلی با ۷۲.۴ میلیمتر، بیشترین بارش‌ها را ثبت کردند.

«محمد دادرس» با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی اظهار کرد: با نفوذ توده هوای سرد و بارشی در منطقه و وقوع ناپایداری ها از اواخر وقت دیشب، بارش ها به تدریج در استان آغاز شد.

 مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه شرایط برای بارش باران شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ تا اواخر وقت امروز مهیاست، تصریح کرد: با توجه به تقویت جریانات سرد شمالی، از نظر دمایی شاهد کاهش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوای استان هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.