محور خمام به خشکیبجار راه اصلی می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

0 812

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ازتصویب طرح «ارتقاء راه فرعی خمام-خشکبیجار- لشت نشاء-آستانه به راه اصلی خبر داد.

محور خمام به خشکیبجار که یکی از محورهای فرعی شهرستان خمام و از آن بعنوان جاده مرگ در شهرستان رشت نام برده می‌شود، ازسال ۱۳۹۵ در دست تعریض و بهسازی قرار گرفت اما به دلایل مختلف بارها متوقف و مسکوت باقی ماند. نقص ایمنی وعدم تعریض کامل جاده، این محور را به یکی از پر تصادف‌ترین جاده‌های گیلان تبدیل کرد که بارها مورد اعتراض شهروندان منطقه قرار گرفت.

درهمین رابطه«شراره کاوسی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان خبر داد: طرح «ارتقاء راه فرعی خمام- خشکبیجار- لشت نشاء- آستانه به راه اصلی» در کمیسیون ماده (۲۳) سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این جاده یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های استان بوده و سالها مورد مطالبه مردم منطقه قرار داشت افزود: این پروژه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری است اما به دلیل نداشتن مصوبه کمیسیون ماده(۲۳) تا کنون امکان تخصیص اعتبار به آن وجود نداشت که با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، دستگاه اجرایی راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شهرستان رشت در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ کمیسیون ماده (۲۳) مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

لازم به ذکر است، پیش ازاین «یعقوب حیدری» معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گیلان درباره توقف عملیات اجرایی تعریض جاده خمام به خشکیبجار به مرور گفته بود: فاز اول پروژه تعریض جاده محور حمام خشکیبیجار از سال ۱۳۹۸ با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شد اما به دلیل عدم دریافت پیوست ماده کمیسیون ۲۳ از سوی سازمان برنامه و بودجه، اعتبار تخصیص یافته این پروژه در جای دیگری هزینه شد که این موضوع منجر به تعطیلی پروژه تعریض جاده خمام به خشکیبجار درسال گذشته شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.