نشست بررسی وزارت خانه منابع طبیعی و محیط زیست

سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار می‌کند:

0 393

نشست هم‌اندیشی و بررسی ادغام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با سازمان حفاظت محیط زیست ازسوی سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود.

 بحث ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها که در سال‌های گذشته بارها در کشور مطرح شد و مخالفان و موافقان زیادی داشت، با ورود سازمان اداری و استخدامی کشور و با برگزاری نشست هم‌اندیشی با کارشناسان و صاحب نظران این حوزه به طور رسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 در نامه‌ای که اخیرا از سوی سازمان ادرای و استخدامی کشور به دستگاه‌ها ونهادهای اجرایی ذیربط ارسال شده از کارشناسان و مدیران این نهادها برای حضور در نشست مشترک در این خصوص در روز ۱۸ بهمن ماه دعوت به عمل آمده است.

گفتنی است طرح ادغام این دو سازمان در قالب یک وزارتخانه در سالهای گذشته بارها از سوی اساتید دانشگاهی، کنشگران محیط زیست و مدیران منابع طبیعی کشورخطاب به مقامات مسؤول کشور مطرح شد که هیچگاه مورد موافقت قرار نگرفت. در سال ۱۳۹۹ نیز طرح ادغام این دو سازمان در قالب وزارتخانه مطرح شد که این طرح نیز با مخالفت مرکز پژوهش­‌های مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

ماه گذشته «علی سلاجقه»رییس سازمان محیط زیست و رییس دفتر رییس جمهور خطاب به رییس سازمان استخدامی کشورخواستارادغام سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها شده بود که به نظر می‌رسد نششست پیش رو پاسخ مثبتی به این درخواست بوده است.

یک دست شدن مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست کشور، رفع اختلافات بین دو سازمان به واسطه نگرش درون‌بخشی و هم‌افزایی فنی و قانونی در مدیریت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور از جمله دلایل موافقان ادغام این سازمان اعلام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.