مرغ گیلان ارزان قیمت تر از تهران

تولیدکنندگان مرغ؛ به مسوولان اطلاعات غلط ندهید

0 272

قیمت مرغ در گیلان پایینتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است. به مسوولان اطلاعات غلط ندهید.

گیلان با تولید روزانه بالغ بر۵۰۰ تن گوشت مرغ یکی از قطبهای تولید مرغ کشور محسوب می‌شود که بخشی از نیاز استانهای همجوار از جمله تهران را تامین می‌کند. در عین حال در روزهای اخیر برخی از مسوولان استان نسبت به تفاوت قیمت عرضه مرغ گرم در گیلان با استان تهران انتقاداتی را مطرح کرده اند.

دو روز گذشته نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: گیلان تولیدکننده مرغ است با این وجود چرا قیمت مرغ در گیلان با قیمتی بالاتر از تهران عرضه می‌شود؟ و این یک ضعف است که باید حل شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید برافزایش قیمت نهاده های دامی و مواد اولیه  در حوزه تولید با بیان اینکه باید واقعیت ها را در همه ابعاد ببنیم، افزود: البته در برخی موارد بی نظارتی و سستی در نظارت ها، افزایش قیمت‌ها را منجر می‌ شود.

در حال حاضر با تولید روزانه بالغ بر۵۰۰ تن مرغ گرم از حدود ۹۰۰ واحد تولید کننده مرغ گوشتی، چیزی درحدود ۲۶۰ تن مرغ بین واحدهای صنفی داخل گیلان توزیع می‌شود و مازاد آن به استانهای همجوار ارسال می‌شود. در حالیکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلو مرغ گرم ۶۳ هزار تومان تعیین شده، شنیده ها از کاهش قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار تهران تا  هرکیلو ۴۸ هزار تومان نیز حکایت دارد. کاهش قیمتی که انتقاد نماینده ولی فقیه در استان را به همراه داشت.

با این وجود «موسی محبوبی» مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رشت با رد این ادعا به مرور اظهار کرد: این تفاوت قیمت اصلا صحت ندارد. در حال حاضر فروشگاه های ما در سطح شهر رشت هر کیلو مرغ را ۵۶ هزار تومان عرضه می‌کنند.

وی با تاکید به قیمت گذاری از سوی ستاد تنظیم بازار افزود: در توزیع مرغ گرم نیز مشکل وجود ندارد. برنامه ریزی برای جوجه ریزی به منظور تامین مرغ گرم شب عید نیز انجام شده و شرایط تولید مناسب است.

«فرهاد گیاهی» رییس اتحادیه مرغداران رشت نیز تاکید کرد:هر گونه افزایش قیمتی باید بر اساس مستندات باشد و اگر چنین تفاوت قیمتی وجود داشته باشد تعزیرات حکومتی بلافاصله ورود می‌کند و مانع از گران فروشی می شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در سطح بازار و فروشگاههای زنجیره ای رشت هر کیلو مرغ گرم ۵۶ الی ۵۷ هزار تومان عرضه می‌شود تاکید کرد برخی از مرغداران به دلیل تولید مازاد، به فروش زیر قیمت مرغ در استان اقدام کرده اند. بطوریکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلو مرغ زنده ۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اما برخی تولیدکنندگان ۳۶ هزار تومان مرغ خود را عرضه کرده اند.

وی خواستار بررسی میدانی مسوولان از سطح بازار عرضه مرغ گرم در استان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.