مسدودیت راههای اصلی بی فایده است

مدیر کل اسبق راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر فرهنگ‌سازی؛ بیان کرد:

0 540

در حالی که از جمعه شب گذشته و با دستور ستاد مقابله با بحران کرونا در گیلان، کلیه مسافرین ورودی به استان مورد تب سنجی و پایش بیماری قرار می‌گیرند اما به گفته‌ی فرمانده پلیس راه گیلان هر چند که از تعداد ورود مسافرین به گیلان کاسته شده اما جلوگیری از ورود رسمی آنها صورت نگرفته است.  حتی در روزهای گذشته نیز دو نماینده‌ی گیلانی مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از ورود مسافرین به استان شدند.

اما علیرغم اینکه از سوی ستاد بحران کرونا در گیلان به پایش و نظارت جدی مبادی ورودی استان تاکید شده است، اما مسدودیت این راهها و جلوگیری از ورود مسافرین مشکوک تا چه اندازه  موثر است ؟ آیا امکان ورود از راههای فرعی به گیلان وجود ندارد؟

«هادی الماسی» مدیرکل اسبق راه و شهرسازی گیلان در این رابطه به مرور گفت: مسافرینی که قصد حرکت به سمت گیلان دارند، اگر با مسدودیت راههای اصلی مواجه شوند به حتم قادر هستند از راههای فرعی متعددی به گیلان وارد شوند.

الماسی افزود: مبادی ورودی اصلی استان در رودبار، آستارا  و چابکسر دارای راههای فرعی متعدد هستند و کسانی که به این مسیرها آشنایی دارند به راحتی می‌توانند وارد استان شوند. به عنوان مثال در ورودی لوشان از سمت جیرنده و عمارلو به راحتی می‌توان به رودبار وارد شد. از سمت چابکسر در شرق گیلان نیز راههای فرعی فراوانی از طریق روستاها  برای دسترسی به مرکز استان وجود دارد.

این مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان اجرای این قبیل برنامه ها را در کاهش ورود مسافرین بی‌تاثیر دانست و گفت: فقط با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از رسانه‌های ملی در تهران باید از شهروندان و مسافرین خواست تا اطلاع ثانوی به گیلان بعنوان یکی از کانونهای اصلی بیماری کرونا، سفر نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.