معافیت عوارض ورود تجهیزات پزشکی به منطقه آزاد انزلی

0 319

براساس مصوبه هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی  در خصوص تسریع در تأمین مواد اولیه تولید کالاهای پزشکی فوق و واردات کالاها و ملزومات پزشکی-سلامت مانند ماسک، دستکش، پدهای الکی، تب سنج و سایر ملزومات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا، معافیت عوارض این منطقه در رویه های واردات کالای همراه مسافر و رویه مصرف در منطقه تا پایان فروردین سال ۱۳۹۹ اعمال می شود.

«محمد ولی روزبهان» رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی  گفت: به منظور رفع مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات پزشکی- بهداشتی در سطح استان گیلان، ورود تجهیزات پزشکی همچون انواع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده به این منطقه از پرداخت تمامی عوارض ورودی این سازمان معاف خواهند بود.

روزبهان افزود: کلیه تشریفات گمرکی و بروکراسی اداری مرتبط از جمله امکان ثبت سفارش الکترونیک کالاهای فوق از طریق معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، و مدیریت بازرگانی سازمان فرآهم شده و بازرگانان و تولیدکنندگان می توانند ضمن تماس با مدیریت مربوطه، نسبت به انجام امور اداری-قانونی و واردات کالاهای پزشکی از مسیر هریک از مرزهای زمینی و دریایی کشور اقدام کنند.

همچنین تمهیدات لازم جهت ورود کالاهای فوق به غرفه های مجتمع های تجاری محدوده تجاری  منطقه آزاد انزلی و واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی منطقه با همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.