جلوگیری پلیس‌راه از ورود مسافرین مشکوک به گیلان

0 444

بعد از گذشت ده روز از بحران کرونا‌در گیلان و هشدارهای پی در پی مسوولان بهداشتی و ستاد مقابله با بحران مبنی برعدم ورود گردشگران و مسافرین  به گیلان، جاده های استان همچنان شاهد تردد و ورود مسافرین ازسایر مناطق کشور به گیلان است .

در حالیکه پیشتر مرور در گفت  و گو با سرهنگ «محمد پور» فرمانده پلیس راه خبر داده بود که  پلیس راه به تنهایی قادر به جلوگیری از ورود مسافرین نیست و  دستور جلوگیری از ورود مسافرین به استان باید از طریق ستاد مقابله با بحران استانداری صادر شود،  از مبادی ورودی استان خبر رسیده که از روز گذشته از ورود مسافرین به گیلان توسط پلیس راه در مبادی ورودی استان جلوگیری شده است.

در تماس با «حسین محمدپور» فرمانده پلیس راه گیلان ، وی با اشاره به اجرای اقدامات تب سنجی توسط نیروهای هلال احمر گیلان در ورودیهای رودبار، حیران و چابکسر از جمعه گذشته گفت: با اوج گرفتن بحران کرونا دراستان ، همچنان ورود مسافرین به گیلان ادامه دارد اما از تعداد آنها کاسته شده است. همچنین برخی از مسافرینی که در مبادی ورودی  مشکوک به بیماری بودند، اجازه ورود به استان پیدا نکردند.

درهمین رابطه امروز نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با نگران کننده اعلام کردن وضعیت رشت در پی شیوع کرونا، خواستار جلوگیری از ورود مسافرین به استان شد.

«جبار کوچکی نژاد» با اشاره به زیاد شدن حجم مسافرت به گیلان افزود: متاسفانه بعد از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها حجم عظیمی از مسافران به شهرستان رشت و استان گیلان آمدند این باعث شد آنها خودشان و دیگران را آلوده کنند و حتی در برگشت به شهرهایشان آلودگی را با خود ببرند. به همین دلیل باید گیلان را قرنطینه کرد و ورود و خروج به این استان را کنترل کرد؛ مسافران مگر در صورت اضطرار تردد نداشته باشند.

وی با بیان این که امکاناتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در استان در حالت عادی کم است افزود: در شرایط فعلی این کمبود بیشتر شده و حتی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کمیاب است؛ حال این که بیمارستان‌ها و کادر پزشکی و پرستاری باید بتوانند از چنین امکاناتی برای حفاظت از خود استفاده کنند. متاسفانه این کمبود باعث شده بسیاری از پزشکان و پرستاران در این استان مبتلا شوند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان بیان کرد: در حال حاضر در استان گیلان، مردم، پزشکان و پرستاران و کادر درمانی از امکانات حفاظت شخصی در برابر کرونا یعنی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برخوردار نیستند و از طرف دیگر تخت‌های بیمارستانهای رازی و پورسینا  پر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.