نشست اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه خزر در رشت

0 502

بیست و دومین نشست اتحادیه دانشگاه های دولتی کشورهای حاشیه خزر به میزبان دانشگاه گیلان به مدت دو روز در رشت برگزار می شود.

به گزارش مرور، بیست و دومین نشست اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه  ۹ و ۱۰ مهر ماه امسال با هدف تقویت روابط دانشگاه های عضو اتحادیه و توسعه فعالیت‌های بین دانشگاهی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.

در این نشست روسا و معاونان بیش از ۳۰ دانشگاه از کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان نظیر دانشگاه های دولتی، علوم پزشکی، معماری و مهندسی عمران، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاههای آکتائو و نفت و گاز آتیرائو قزاقستان و دانشگاه دولتی باکوی جمهوری آذربایجان در این نشست شرکت می کنند.

نخستین همایش بین المللی محیط زیست دریای خزر و توسعه پایدار نیز همزمان با بیست و دومین نشست اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر متشکل از ۵۷ عضو شامل ۷ دانشگاه از کشور آذربایجان، ۱۲ دانشگاه، ۲ پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و ۵ مؤسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، ۴ دانشگاه و ۲ مؤسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان است.

دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و رؤسای برخی از دانشگاه‌های منطقه، به عنوان سخنرانان اصلی در افتتاحیه این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.