هیچ برخوردی با ورود خودرو با پلاک غیربومی نمی‌شود

پلیس راهور گیلان:

0 490

با وجودی که شب گذشته رییس پلیس راهور استان از اعمال محدودیتهای ترددی به گیلان از ساعت ۱۰ چهارشنبه خبر داده بود، اما دراقدامی غیرمنتظره اعلام شد محدودیت‌های ترافیکی از صبح امروز به شنبه اول آذرماه موکول شده است. تصمیمی که فرصت بیشتری به مسافران برای ورود به گیلان فراهم کرده است. از شب گذشته نیز فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی بیانگر حضور انبوه خودورهای مسافران در جاده های منتهی به سمت شمال است. موضوعی که نگرانیهای زیادی برای شهروندان به دنبال داشته و این سوال را مطرح کرده اند چرا زمان شروع محدودیتها درگیلان تغییر کرد؟

«امیر طالبی» رییس پلیس راهور استان در پاسخ به این سوال به مرور گفت: این تصمیم کشوری اخذ شده و اجرای محدودیت‌ها و جلوگیری از ورود خودروهای  با پلاک‌های غیربومی به گیلان  نیز می بایست همزمان با سایر نقاط کشور از شنبه اول آذر باشد.

وی دلیل اصلی لغو این تصمیم را  اطلاع رسانی بیشتر به شهروندان اعلام کرد و گفت: چگونگی اجرای محدودیت‌ها به صورت دقیق به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود. براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا ورود خودروها با پلاک‌های غیراستانی به شهرهای قرمز و خروج خودروها با پلاک‌های بومی از این شهرها و محدوده آنها ممنوع است.

طالبی در پاسخ به این سوال که با خودروهایی که از شب گذشته تا به الان و زودتر از اجرای محدودیتها وارد گیلان شده اند چه برخوردی صورت می گیرد؟ پاسخ داد: هیچ برخوردی با آنها نمی‌شود.

اما اعمال محدودیتهای ترددی برای بسیاری از شهروندانی که محل زندگی آنها در شهرهای اطراف رشت و محل کار آنها در رشت است موجب نگرانی آنها شده است. دراین وضعیت تکلیف تردد این افراد چیست؟

«علی فتح اللهی» فرماندار شهرستان رشت دراین باره به مرور گفت: محدودیتهای تردد در شهر رشت باید براساس دستورالعمل های درج شده برای شهرهای قرمز اجرا شود. از ابتدا نیز قرار بود از شنبه اول آذر این محدودیتها برای شهرهای با وضعیت قرمز اعمال شود. در واقع این لغو به صورت سراسری بوده و ستاد کرونای استان نیز تابع دستورات ستاد ملی کرونا است.

فرماندار شهرستان رشت درباره تردد شهروندان بخشهای مختلف رشت نیز اظهار کرد: به جهت فاصله‌ی کم شهرها و بخشهای کوچک با  رشت و امکان اینکه شهروندان شهرهای اطراف ، ممکن است پلاک خودروهای آنها متفاوت باشد سعی کردیم محدودیتهای ترددی را به صورت شهرستانی ببینیم تا مشکلی برای تردد از بخشها به رشت وجود نداشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.