وجود ۸۰۰ مدرسه متروکه در گیلان

0 869

استاندار گیلان با اشاره به بیش از ۸۰۰ مدرسه بلااستفاده در شهرها و روستاهای گیلان، بیان کرد: این مدارس اموال مردم است و می توان از فضاهای آموزشی و مدارس بلااستفاده و متروک از طریق واگذاری امانی برای دوره های پنج یا ده ساله به بخش خصوصی، جهت ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی استفاده کرد.

مصطفی سالاری دکتر سالاری با اشاره به اینکه بعضی از اماکن و مدارس در سطح کشور در گذر زمان و تغییرات جمعیتی بلااستفاده مانده است، گفت: دغدغه استفاده بهینه از امکانات و فضاهای آموزشی یکی از مواردی است که در ساخت مدارس با در نظر گرفتن ویژگی ها و تراکم جمعیتی مناطق باید مدنظر قرار گیرد.

این گفته­ی استاندار در حالیست که گیلان از کمبود مدارس و نوسازی نشدن آنها رنج می­برد. اگر چه تلاش­های زیادی از سوی خیران شده است اما به گفته­ی مدیرکل نوسازی مدارس گیلان هنوز هم ۴۰ درصد از مدارس گیلان نوسازی، بهسازی و ایمن سازی نشده اند. اگر چه در سفر ریاست جمهوری در اسفند ۹۷ اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی به نوسازی مدارس اختصاص یافته که پروژه های این سازمان در سالجاری و سال ۹۹ هزینه خواهد شد.

به گفته­ی «علی دقیق»  ۸۱۸ پروژه با ۴ هزار ۸۰۰ کلاس درس که با سوخت نفت و گاز کار کرده و یا دارای سیستم  شوفاژ فرسوده هستند که نیازمند اعتباری بالغ بر۱۰۶ میلیارد تومان برای استاندارد سازی گرمایشی هستند. همچنین برای نوسازی مدارس گیلان در سال گذشته اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.