ورود به گیلان ممنوع شد

0 339

با وجود اینکه به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمار مبتلایان به کرونا در گیلان روند نزولی به خود گرفته اما بستری حدود ۳۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی، همچنان وضعیت این استان را در حالت شکننده قرار داده است.

این درحالیست که به گفته جانشین ستاد کرونای گیلان در حال حاضر ۱۱ شهرستان آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، سیاهکل، لاهیجان، املش و رودسر زرد و ۶ شهرستان دیگر از جمله رشت در وضعیت قرمز قرار دارند.

با توجه به تعطیلی سه روزه خردادماه، احتمال افزایش تردد مسافران غیربومی در سطح شهرهای گیلان وجود دارد، ازهمین روهمزمان  با تغییر رنگ کرونا در یازده شهرستان گیلان، مدیریت ستاد کرونای استان محدودیتهای ترددی را برای تعطیلات پایان هفته پیش بینی کرد.

«محمود قاسم نژاد» جانشین ستاد کرونای گیلان از ممنوعیت تردد بین استانی در ایام تعطیلات پیش رو خبر داد و افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از چهارشنبه، ۱۲ خرداد لغایت دوشنبه، ۱۷ خرداد ممنوعیت تردد به استان گیلان از سایر استان ها اعمال می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود خودروها به گیلان از کلیه مبادی ورودی، افزود: اگر مسافران به هر نحوی وارد استان شوند، مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد.

جانشین ستاد کرونا در گیلان، با بیان اینکه جریمه مذکور در شهرهای زرد و نارجی یکسان و قابل اعمال است، گفت: همچنین در بازه شش روزه تعطیلات نیمه خرداد از شهروندان گیلانی می‌خواهیم پروتکل‌های اجتماعی را رعایت کنند.

قاسم نژاد، از تعطیلی کلیه تفرجگاه‌های ساحلی و ییلاقی استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا، تردد شهروندان گیلانی به اماکن تفریحی ممنوع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.